Recenzija filma Pacific Rim Guillerma del Tora

21072013_PacificRim_rec_post

Kada je svojedobno objavljen prvi trailer za Pacific Rim, iskreno sam zaželio da me del Toro iznenadi žestokom američkom igranom mangom koja odzvanja dobrim hard-rock ili metal zvukom. Nažalost, ništa od toga. Pacific Rim je samo još jedan u nizu ispraznih ljetnih blockbustera koji eksploatacijom popularne kulture veliki ekran ispunjavaju šarenilom i kičem, lišenima bilo kakvog iole smislenog sadržaja.

Iako nije dosadan i ima dobar osjećaj za kreiranje atmosfere, del Toro iza sebe kao redatelj ima malen ali neujednačen opis koji varira od izvrsnog Panovog labirinta, solidnog prvog Hellboya i užasnog drugog Hellboya, od kojeg je Pacific Rim tek trunčicu bolji. Krivnja za to se možda može iščitati iz jedne od njegovih izjava. Naime, odrastao na kulturnoj invaziji iz Japana, rekao je da iz djetinjstva u sebi nosi slike ogromnih čudovišta koja ubijaju mlažnjake kao muhe. Da je Pacific Rim zapravo spektakl nalik hrvačkom meču ali ogromnih dimenzija. A znamo što je američko hrvanje šou nakaza koji nema veze sa sportom ili vještinom i u kojem je borba zapravo koncert na playbacku.

Loša manga, herojska patetika i besmisleni comic relief elementi pomiješani su u bućkuriš koji je na kraju teško probavljiv usprkos solidnom kadriranju i nekolicini zanimljivih scena. Nažalost naracija i dijaloška struktura Pacific Rima su toliko očajni da del Toro koji jest umješan redatelj ovdje naprosto nije imao čime dirigirati. Ispunjavao je svoj dječački san umjesto da scenaristički ispolira i režira film.

Jedna od najglupljih usporedbi Pacific Rima s nekim filmom jest ona s Transformerima i kako je upravo del Toro pokazao Bayu kako se to radi. Daleko da je Bay napravio nešto vrijedno gledanja, no ni Guillermo nije daleko osim što nema manekenku savršene i postojane frizure usred kataklizme (čime si je izbio barem 100 milja na blagajnama). Osim toga, Transformeri su izvanzemaljci, druga vrsta, dok su jaegeri, krivo protumačeni kao roboti, što nisu. To su samo ogromne antropomorfne mehaničke ljušture kojima upravljaju ljudi. Da su barem roboti, što bi bilo logičnije, film bi barem u nečemu bio probavljiviji. Već to je dovoljno da se Pacific Rim i Transformere tumači na različite načine.

Još je gluplje što sam čuo da se film preporuča kao inteligentna, razigrana i maštovita zabava. Što je točno u ovom filmu inteligentno nisam dokučio, razigrana je jedino kamera koja proizvodi 3D glavobolju, a maštovit jedino može biti onima koji su prvi puta vidjeli kino. Jednako je glupo reći da je Pacific Rim dječji film – samo ako se smatra da su djeca zbog nedostatka godina i iskustva glupa ili ih se želi poglupiti. Iron Giant Brada Birda je dječji film. I to vraški dobar dječji film.

Del Toro nije neki spotaški umjetnik koji ne kuži film, pa mi je tim više žao što je na kraju svoj dječački san zapakirao u bljutav i plitak spektakl.