The Stand: što kritičari misle o novoj seriji

Prošlo je dva i pol desetljeća otkako smo vidjeli majku Abigail kako se suočava s demonskim Randallom Flaggom, i ta ABC-jeva miniserija ima ocjenu Fresh na Tomatometru s rezultatom od 71%. Može li ova nova adaptacija kultnog romana Stephena Kinga proći bolje od prethodne? Ako je suditi po prvim osvrtima teško. Evo što kritičari kažu o CBS-ovom The Standu.

“Nažalost, za razliku od naših kolega s one strane bare, mi smo imali prilike pogledati tek prvu epizodu nove ekranizacije Kingovog romana The Stand, njegove najdeblje knjižurine, objavljene 1978. pa prepravljene 1990. u Complete and Uncut Edition. Ugurat skoro 1200 stranica u devet jednosatnih epizoda nije nemoguće, ali… Sudeći po premjernoj epizodi serija će privući Kingove fanove (u potrazi za razlikama između knjige i ekranizacije) i one željne jeftinih, a danas toliko popularnih distopijskih narativa. Epizoda nije dosadna, ali odmotava se po jednoličnoj excel formuli premda je stvoren nelinearan konstrukt s prebacivanjem radnje između sadašnjosti i prošlosti. Taj montažni zahvat služi isključivo kao trik jer nimalo ne otupljuje nizanje klišeja. S obzirom da je izvorni materijal star skoro trideset godina, veća je krivnja na autorima serije nego na Kingu. Ako u nastavcima autori prebace fokus na likove i odmaknu se od dosadne postapokaliptične stvarnosti moguće je da će serija ostaviti bolji dojam. Predispozicije postoje jer likovi nisu nezanimljivi, a glumačka ekipa je solidna. Za sada djeluje kao vrlo prolazno i nezanimljivo dodvoravanje publici željnoj gutanja velikih globalnih nesreća.” – Davorin Horak, Inverzija

“Ova adaptacija koju su razvili Josh Boone i Benjamin Cavell ima jedinstveni pristup nelinearnog pripovijedanja, koji gledatelje manje upoznaje sa samom pandemijom, a više likovima, srcima i dušama o kojima se u konačnici i radi. To je potez koji možda neće dobro sjesti nekim okorjelim Kingovim fanovima, ali je zato onaj koji u priču unosi novi život. Počevši od ljudi, a ne od kuge, odmah postavlja seriju na puno bolje stajalište i gotovo odmah će privući publiku.” – Nicole Drum, ComicBook

“Ako ste upoznati s prvom miniserijom, puno je scena koje u novoj iteraciji izgledaju jezivo slično, ali ima tu još puno više. Oni koji su pročitali roman, shvatit će da ova adaptacija oslikava bolju sliku masivnog kruga likova. Ali, možda vam se neće svidjeti sve promjene.” – Alex Maidy, Jo Blo’s Movie Network

“Izdašan proračun serije čini njezinu postapokaliptičnu Ameriku uvjerljivom, a njezini napeti momenti dostavljaju strah. Ako ove prve četiri epizode nude malo nezaboravnih trenutaka, uvijek su dovoljno intrigantne da nastave goruću znatiželju o tome što će se dogoditi sljedeće (ili, za one koji poznaju knjigu, kako će je serija postaviti ili preoblikovati).” – Keith Phipps, TV Guide

“Miniserija funkcionira u pravim detaljima: tup udarac Flaggovih čizama dok se približava, način na koji se obraća najnižim instinktima ljudi, njegova neizmjerna privlačnost i muškarcima i ženama. Pomaže to što Skarsgård ima kemiju sa svima s kojima dijeli scenu, od Nata Wolffa koji glumi njegovu balavu desnu ruku Lloyda Henreida do problematične Nadine Cross Amber Heard. Ali na višoj razini, nemogućnost The Standa da postavi velike ambicije majke Abagail i Flagga pokazuje svoje narativne nedostatke.” – Roxana Hadadi, Variety

“Bazirano na teoriji da će svaka generacija dobiti svoju verziju najboljih Kingovih naslova, ova udovoljava osnovnim standardima – dotičući se svih autorovih glavnih tema, istjerujući staromodne kokice putem relativno novog medija. No, nakon devet sati teško je pobjeći od mučnog osjećaja da je “The Stand” jedno ‘dugo sjedenje’.” – Brian Lowry, CNN

“Čak i s više od dvostruko više epizoda od miniserije iz 90-ih, ovaj The Stand i dalje ostavlja neke značajne praznine u priči i neka neodgovorena pitanja, barem nakon šest epizoda. Kako je toliko ljudi imuno na virus i nisu li oni (ili scenaristi The Standa) znatiželjni shvatiti zašto?” – Jen Chaney, Vulture

“Toliko je filmova i TV serija tijekom godina posudilo ikonografiju i događaje iz Kingove knjige da je teško da bi bilo koja moderna adaptacija mogla imati utjecaj kakav su nekada imali roman ili čak ABC-jeva serija. Ali ovaj The Stand premiše razmišlja na svom putu do irelevantnosti, barem u dijelovima koji su bili dostupni kritičarima.” – Alan Sepinwall, Rolling Stone

“To je učinkovit TV horor, prepoznatljiva priča o distopiji, ali gotovo ništa ne pogađa toliko teško koliko bi moglo. Gledao sam ove epizode usred prave pandemije – i mislim stvarne, stvarno stvarne – očekujući da me to zakuca na guzicu, ali umjesto toga dobio sam prilično standardnu ​​količinu uzbuđenja. The Stand očito dolazi od kreativnog tima koji jako brine o izvornom materijalu, a tu naklonost osjećate u svakom kadru. (Što je možda i razlog zašto je sam King odlučio napisati finale.) Ali to je isto tako vrsta naklonosti koja ostavlja velike dijelove The Standa da se muče da dođu do zraka.” – Vinnie Mancuso, Collider

“Boone i Cavell ulažu svu svoju ljubav i brigu u razvoj likova, što igra veliku ulogu kod investiranja unatoč neujednačenosti. Neka vam oči budu pažljivo zaljepljene za ekran, kako bi također primjetili duboko umetnute Kingove “easter eggove”. Čak i ako ste upoznati s pričom, vaša vas povezanost uz ove likove drži na rubu sjedala, čak i ako ste sigurni da znate što će se sljedeće dogoditi. Booneu i Cavellu pomaže da naprave iznenađujuće promjene u priči kako bi i vi nagađali. Iako se oslanja na postojeće znanje o priči kako bi popunio neke praznine, a ulozi se ne čine toliko hitnima koliko bi trebali, likovi su ti koji ovo prodaju kao putovanje kroz koje vrijedi proći. Neuredno je, ali hrabro unatoč svemu.” – Meagan Navarro, Bloody Disgusting

Check Also

Concrete: neobičan i prekrasan kratki animirani film!

Otkrili smo jedan vrlo poseban kratki film – Concrete (Beton). Riječ je o animiranom filmu, …

Awake: prvi trailer za Netflixov apokaliptični triler!

Netflix je netom objavio prvi službeni trailer za apokaliptični triler Awake. Redatelj filma je Mark …

Web Statistics