Osvrt na premijeru nove Marvelove serije “Agent Carter”

Neka digne ruku onaj koji tvrdi da žene na filmu nekad, u zlatno doba Hollywooda, nisu bile ženstvenije i seksepilnije… Femme fatale kategorija jarke boje usana, zamamne zavodnice za koje se ubijalo, preljubnice, ubojice hladnog srca i nepomirljive ljubavnice? Žena nije otkrivala u potpunosti svoju skrivenu draž; svi ženski atributi su bili tu, ali nedostižni – zato je to bilo uzbudljivije. Tek pokoja ruka u zraku? To je to, da. Nešto slično što bi nas moglo u neku ruku ponovno podsjetiti na to lijepo vrijeme bilo je najavljeno početkom prošle godine, a ovih dana se obistinilo. ABC i Marvel television su ispunili svoje obećanje i doveli na male ekrane još jednu od serija iz Marvelove kućne radionice – “Agent Carter“. (Jel netko ovdje prati Marvel’s Agents of SHIELD?) Dijeli univerzum s ostatkom filmskog Marvelovog univerzuma, a posebice s franšizom Kapetan Amerika i serijom Marvel’s Agents of SHIELD, čiju drugu sezonu možete gledati već sad. Producentsku palicu preuzele su duo Tara Butters i Michele Fazekas (kreatorice serije “Reaper”), i Chris Dingess. Glavnu ulogu Peggy Carter tumači Hayley Atwell kao tajni agent u razdoblju nakon 2. svjetskog rata nakon što je brod njezinog dečka/nesuđene ljubavi Kapetana Amerike ‘potonuo’ na Arktiku. Iako je agentica Carter imala svoju prvu pojavu u filmu Kapetan Amerika iz 2011. godine, prava preteča nove serija izrađena je u obliku kratkog teasera koji se nalazio na blu-ray izdanju Iron-mana 3 – što bi nesumnjivo već onda bila najava za dolazeći serijal! Nađite ga na netu, traje petnaestak minuta, ili slijedite ovaj link – Marvel one-shot – Agent Carter! Stripovska Carterica je Margaret “Peggy” Carter, iz Marvelove linije stripova, gdje je uglavnom bila lik iz stripova o Kapetanu Americi. Prvi put se pojavila u “Tales of Suspense” br. 77 kao ljubavni interes Kapetana Amerika iz 2. svjetskog rata iz flashbackova. Njezin potomak, Sharon Carter, bit će Kapetanov ljubavni interes iz modernog vremena.

10012015_agent_carter_recka_1

Kako bi razumjeli pojedine momente iz serije možda je najbolje da kažemo nekoliko važnih stvari o neustrašivoj i drskoj agentici Peggy Carter. Pojavljuje se prvi put u filmu Kapetan Amerika iz 2011. Godine. Kao pripadnica odreda S.S.R.-a iliti Strategic Scientific Reserve, preteče S.H.I.E.L.D.-a, agentica Carter usko je surađivala na projektu Kapetana Amerika. Osim što se usput romantično zainteresirala za slavnog kapetana, i što tu ljubav nije mogla ostvariti zbog prerane, ali junačke Kapetanove smrti, pred kraj rata aktivno je sudjelovala u akcijama čišćenja HYDRA-inih gnijezda. Sjetite se srcedrapateljnih Kapetanovih riječi s kraja filma “Peggy, morat ću odgoditi taj obećani ples…”. To su sigurno znaci njihove veze, s čime će se i jedan i drugi morati suočavati u svojim vremenima. Kapetan u filmu, a Carterica u seriji. Idemo li kronološkim redom, upravo se u prvoj epizodi druge sezone serije Agents of SHIELD Carterica ponovno javlja. Nalazimo je na kraju 2. svjetskog rata (1945.), gdje nalazimo naciste, posljednje od sljedbenika Crvene lubanje i HYDRA-e kako nose specijalni artefakt. Članovi njezinog tima su pripadnici bivših Kapetanovih Howling commandosa – Timothy “Dum Dum” Dugan (Neal McDonough) i Jim Morita (Kenneth Choi). Tajanstveni obelisk se sprema u specijalni kontejner i skriva na tajno mjesto i poslije saznajemo da je to prvi 0-8-4 artefakt koji je SHIELD pribavio. Epizoda nam otkriva da Agentica Carter vrlo paranoično pristupa uporabi pribavljenih izvanzemaljskih artefakata. Priča kako je sada nakon rata također potrebno osnovati tajnu organizaciju (misli se na budući SHIELD) koja bi te napredne tehnološke artefakte držala na odstojanju od raznih oportunista tipa Howard Stark, koji bi s njima mogao napraviti opasne kombinacije. Howard Stark je dakako otac Tonyja Starka, današnjeg Iron Mana. Zapravo tu kao da ni ne sluti da će usko i ilegalno surađivati sa Starkom u vlastitoj seriji i pribavljati mu njegovu vlastitu ukradenu tehnologiju.

Kronološki opet skačemo u gore spomenuti Agent Carter one-shot iz 2013. gdje Cartericu nalazimo zaglavljenu na administrativnim poslovima u uredu S.S.R.-a i okruženu gomilom šovinistički nastrojenih mužjaka. No, drska i poduzetna kakva jeste, vrlo brzo nailazi na žestoku akciju pod kodnim imenom Zodiac. Filmić traje petnaestak minuta i vrlo dobro prikazuje atmosferu i okolinu buduće serije. Akcija, humor i šovinistički mužjaci četrdesetih. Nejasno je samo kako to Stark može pozvati Cartericu u SHIELD kad on nigdje još nije bio formalno osnovan, i kad serija počinje sa Starkom kao izdajnikom u bijegu. Više je kao apokrifni clip koji sumira sve ono što ćemo u budućoj seriji susresti. Na to se nadovezuje serija Marvel’s Agent Carter. Tek toliko da završimo Carteričine kronike, skočit ćemo opet nekih 70-tak godina u budućnost, u vrijeme filma Kapetan Amerika 2: Vojnik zime (iz 2014.). Tu sad friško otopljeni junak 2. svjetskog rata Steve Rogers sreće ostarjelu Cartericu na bolničkom krevetu. Praktički se oprašta od nje, nastavivši onaj razgovor iz prvog dijela neposredno nakon Kapetanovog smrtonosnog pada. Saznajemo i to da se eventualno sretno udala za neimenovanog muškarca s kojim je osnovala obitelj. Imam osjećaj da ćemo uskoro u seriji saznati tko bi mogao biti taj sretni momak.

10012015_agent_carter_recka_2

Vratimo se mi konačno na predmet ovog osvrta, a to je Marvelova serija Agent Carter! Hayley Atwell reprizira svoju ulogu agentice Carter, te nastavno na kratki one-shot, nalazimo je u godini 1946., u šovinističkoj muškoj sredini u ulozi administratorice. Carterica će pokušati balansirati svoj život neudane žene iz četrdesetih godina 20. stoljeća sa svojim tajnim životom tajne agentice u Starkovoj službi. Tako se najavljuje serija u službenim glasilima. Svi znamo da je tih godina emancipacija žena bila tek u začetku, i da je tadašnji muškarac uglavnom podcjenjivao ženu, smatrajući je kućnim pomagalom i strojem za rađanje potomaka, po mogućnosti muških. Na poslovnom planu žene su bila administrativke ili tajnice, pa tako i Cartericu nalazimo u toj ulozi. S druge strane, u obrani muških, nije ni da je većina žena imala nešto drugo u planu nego udati se i osnovati obitelj, i voljeti do smrti svog muškarca. Možda ste na osnovu ovog mogli pretpostaviti da je serija poput “Momaka s Madisona”, no nije tako. Nema one seksualne komponente koja je stršala u Momcima, a bome nisu ni zapleti ni odnosi na toj razini. Agent Carter je ipak izrasla na temeljima crtanog stripa i vjerujem da će serija, iako miljama kvalitetnija od srodnih Agenata SHIELD-a, doseći zadovoljavajući kvalitativnu razinu – no nedovoljnu da na nju obrati pažnju jedan ozbiljni gledatelj hard-boiled drama.

Od starih znanaca pojavljuje se Howard Stark (Dominic Cooper) koji se trenutno nalazi u bijegu obilježen kao državni izdajnik, na čijem je tragu agencija S.S.R. za koje Carterica radi. Poznavajući njezinu narav, njihovu suradnju iz ratnih vremena, kao i njezinu želju za akcijom, Stark joj ponudi da za njega pronađe tehnološki napredne spravice i oružja što je ukradeno iz njegovog sefa. To su opasne stvari koji bi mogle napraviti opaka sranja ukoliko padnu u krive ruke. A pale su u krive ruke. Prema S.S.R.-u, u pitanju je šest stvarčica. Trenutno se treba domoći formule za eksplozivni molekularni nitramene – što će se kasnije uspostaviti da je formula već realizirana. Istovremeno, to je i test za agenticu Carter, budući da Stark ima nešto tajanstveno na umu što došaptava sa svojim butlerom. A nije Prijestolje! 😉 Kako Howard ima posla van zemlje, sve što je Carterica dobila jest pomalo feminiziranog Howardovog butlera Edwina Jarvisa. Ubrzo joj postaje odani sidekick, barem onda kada mu to žena dopušta. Zasad je ovo sa ženom ostalo na razini supruge detektiva Columba koji o svojoj ženi stalno priča, ali je nikad ne sretnemo. Ovaj Jarvis je analogna preteča robotiziranog Jarvisa Tonyja Starka koji je definitivno nazvan u spomen odanom butleru svog oca. Slično kako bi Batmanov sin jednog dana u budućnosti mogao izraditi robotsku verziju batlera Alfreda. I ne, ne govorim o Demianu.

Kao što je HYDRA glavni neprijatelj u filmovima i u seriji SHIELD, Carter predstavlja novu dosad neviđenu organizaciju pod nazivom Leviathan. U stripovskom svijetu, ta je organizacija srodna HYDRA-i, ali kao što je HYDRA izrasla iz snaga Osovine, tako je Leviathan izrastao iz komunističkog bloka, Hladnog rata vjerojatno. Carterica će tako sresti dva operativca Leviathana, no to će očito biti samo vrh sante leda te organizacije.

Budući da je premijera sadržavala odmah dvije epizode, mogli smo jasno vidjeti što nam nudi Agentica Carter i u kojem smjeru će serijal dalje ići. Sasvim pristojna doza dobre akcije, humor, šovinistički mužjaci četrdesetih i opako seksepilna cura u suknji. S dugim nogama i mozgom. Dvije stvari koje njezini kolege jednostavno ne mogu dovesti u vezu. Sukobi s kolegama iz S.S.R.-a su konstantno u tijeku, zasad to izgleda simpatično, no nadam se da neće prerasti u nešto zamorno. Kako sam već i rekao, serija će nam morati odati identitet njezinog budućeg muža. Već su vidljivi potencijalni kandidati, kao i potencijalni ljubavni trokut. Šarmantni i poduzetan agent Jack Thompson (Chad Michael Murray), i povučeni invalid Daniel Sousa (Enver Gjokaj). Tu je i njihov šef Roger Dooley (Shea Whigham) koji uporno degradira našu Cartericu. Mada izvorno najavljeno kao osmodijelna miniserija, showrunneri su izjavili da je vrlo moguće da se ovo pretvori u punokrvnu seriju. S obzirom da je vidljiviji ozbiljan pristup seriji od Agenata SHIELD-a, sa znatno manjim dijelom odbojnih likova, mogu reći da bi serija mogla ostaviti traga u analima dobrih serijal. Serija je također primljena vrlo dobro od kritike. Iako nisam previše oduševljen dosadašnjim kvalitativnim stanjem stripovskih serija, nekako osjećam da bi ovdje moglo biti nečega… Poklonici Twin Peaksa, serije koja će uskoro doživjeti svoj revival, imali su prilike u SHIELD-u vidjeti Kylea MacLachlana (glumio agenta Dalea Coopera) u ulozi Skyinog oca, a u Carterici imat će prilike opet sresti Raya Wisea (glumio je oca Laure Palmer) u ulozi Hugha Jonesa. Uživajte u gledanju!

LOGO