Osvrt na početak treće sezone Igre prijestolja

02042013_GoT_Ep1_Recap

Ekran je mračan. Čuju se udarci mača o mač, reski zvukovi čelika i krikovi umirućih. Bitka je u tijeku.

Prva epizoda treće sezone Igre prijestolja nastavlja se odmah na događaj s kraja prethodne. Sam Tarly se probija kroz snijeg i led iza Zida. I kada se čini da će poginuti pod sjekirom White Walkera, spašavaju ga njegova braća iz Noćne straže. Nažalost, Tarly nije obavio svoju dužnost i poslao vrane s informacijama o mrtvim spodobama da čuvari na Zidu znaju što se događa i pripreme obranu.

“Moramo ih upozoriti ili će prije kraja zime svi koje ste ikada poznavali biti mrtvi.”, rekao je Lord Commander Mormont maloj grupi preživjele braće.

Dok se Mormont s preostalim rendžerima pokušava dokopati Zida, zarobljeni Jon Snow dolazi pred Mancea Rydera, nekada pripadnika Noćne straže, sada Kralja-s-one-strane-Zida koji pod sobom ima vojsku ljudi i orijaša. Ubivši Qhorina Halfhanda, Snow započinje dublju infiltraciju u redove divljaka.

Događaji u King’s Landingu, sjedištu kralja i središnjici borbe za moć bili su suptilniji, ali i puno otrovniji. Littlefinger namjerava iskoristiti naivnu Sansu, kraljica Margaery se pokazala težim protivnikom za Cersei u dobivanju naklonosti mladog kralja Joffreya, a nadolazeći sukob Tyriona i njegova oca  prigodno je najavljen Tywinovim riječima: “Prije ću dati da me požderu crvi nego da oskvrnem obiteljsko ime proglašavajući tebe nasljednikom Casterly Rocka.”

Uz već poznate likove, pojavila su se i neki novi. Najznačajniji je Ser Baristan Selmy koji se otkrio spašavajući Daenerys od pritajenog napada Vještaca iz Qartha. Nekadašnji zapovjednik kraljeve garde očigledno  će imati izraženiju ulogu u povratku Daenerys na Željezno prijestolje. U pogledu Ser Jorasa Mormonta vidjelo se da mu se to baš i ne sviđa.

Daenerys je svjesna da njezini zmajevi sporo odrastaju i da ih još neko vrijeme neće moći iskoristiti kao silu da povrati tron. “Trebam vojsku…”, njezine su riječi upućene Jorasu i zbog toga dolaze u Astapor kupiti armiju nemilosrdnih ratnika-robova koji su poznati po svojoj okrutnosti. Upravo u Astaporu, Selmy se otkriva Daenerys kad je spasi od gotovo sigurne smrti.

U redovima Roba Starka i dalje vlada negodovanje zbog odluke njegove majke Catelyn da oslobodi Jamieja Lannistera u zamjenu za svoje kćeri. “Oslobodila je Jaimeja Lannistera. Lannisteri su im oduzeli sinove, a ona ih je lišila pravde.”, rekao je Rob kada su stigli u Harrenhal u kojem su pobijeni zarobljeni sjevernjaci prije povlačenja Lannistera.

Još jedno lice za koje smo mislili da je završilo u dubini luke Blackwater na kraju druge sezone izronilo je u prvoj epizodi. Spašen s jedne hridi, Ser Davos Seaworth traži od svojeg spasitelja, prijatelja i gusara Salladhora Saana da ga odvede Stannisu Baratheonu. Salladhor ga upozorava da je Stannis gotov čovjek, da se shrvan porazom potpuno prepustio Melisandri i da svakoga tko joj se suprotstavi baca u vatru. Davos ne vjeruje da je rat gotov i ipak dolazi do Stannisa i suprotstavlja se Melisandri koja ga optužuje za poraz jer nije dozvolio Stannisu da ju povede u Blackwater. Vidimo da je Stannis utučen čovjek, bez snage kakvu je pokazivao prije bitke i odlučuje baciti Davosa u tamnicu.

Prva epizoda nije bila spektakularna, nije bilo znatnije akcije niti eksplozivnih scena. Očigledno je da se figure mrežom svakojakih spletki postavljaju za novu Igru prijestolja. Svi oni koji su čitali Martinovu sagu, znaju da je upravo u tome snaga serijala, u vješto kreiranim likovima i njihovim odnosima u borbi za moć i preživljavanje.

Premijera je oborila dosadašnji rekord gledanosti, pa je 1. travnja 2013. uz tv-e bilo prikovano 4.4 milijuna gledatelja, što je 13 posto više od prve epizode druge sezone. Uz dvije reprize (jer premijera je bila u isto vrijeme kada i finale treće sezone The Walking Dead), HBO očekuje da će konačna brojka biti oko 6.7 milijuna. Kada se tome pribroje gledatelji raznih servisa – HBO GO, OnDemand servisi, DV-R – jasno je da Game of Thrones ima globalnu popularnost.

Prvu epizodu možete besplatno pogledati na servisu HBO GO u periodu od 1. do 28. travnja. Registrirajte se na www.hbogo.hr. Sljedeća je epizoda na rasporedu  8. travnja u 20:05.

Netflixova serija The Witcher završava s 5. sezonom!

Pripremite se za velike vijesti s Kontinenta! Netflix je potvrdio da će njihova fantasy serija …