Chilling Adventures of Sabrina 2.0: tanka linija između dobra i zla

Tanka je linija između dobra i zla. Druga sezona misteriozne i okultno nabijene Netflixove serije Chilling Adventures of Sabrina nastavlja klasičnu borbu poluvještice Sabrine Spellman (Kiernan Shipka) između svijeta smrtnika i nadnaravnih dimenzija. U ovoj sezoni, ona potpuno napušta svijet smrtnika i kreće u dublje upoznavanje svijeta kojem doista pripada. Upisana u Knjigu zvijeri, ostavlja za sobom prijatelje, klasično obrazovanje i započinje proces samospoznaje te ovladavanjem magičnim praksama na “Academy of Unseen Arts”.

Zaplet postaje kompromitiran, a u glavnu priču uključuje se nekoliko sporednih koje nam otkrivaju karakteristike glavnih i sporednih likova, njihove težnje i ambicije, te na što su sve spremni da do toga cilja i dođu. Očijukanje s tamnim silama dio je svakodnevnice, a sve kako bi se ispunile sebične želje. Često se i Sabrina nalazi u situacijama u kojima bi mogla pomoći prijateljima, onim smrtnima, naravno ali to ne učini do kraja. Pripomogne, ali ne dozvoli im da se konačno oslone na njezine vještine, već ih prepusti da sami odluče što je za njih najbolje. Neki joj na to zamjeraju, ali na kraju dana moraju naučiti najtežu lekciju, da nitko osim nas samih ne može povlačiti konce.

Chilling Adventures of Sabrina

Ono što je posebno intrigantno je feministički aspekt i aspekt osobne pobune. Odupiranje Blackwoodovoj (Richard Coyle) mizoginiji, seksističkim predrasudama, šovinističkom stavu i ustaljenoj hijerarhiji u jednom će trenutku svakog od protagonista natjerati da otvori oči. Najveći će otpor, uz Sabrinu, pružiti gđa. Wardel/Lilith (Michelle Gomez) koja pomalo postaje glavna zvijezda koja uspije zasjeniti samu Sabrinu. Kao primarna družica samog Gospodara tame, njegova priležnica i majka demona postaje tisućljećima zanemarena, izmanipulirana žrtva. Kralj obmane ispunio joj je glavu lažima kako će je postaviti za suvladaricu, a u neobuzdanoj želji za moći postaje vjerna, izmanipulirana sluškinja koja nikada neće postati ništa više. Na kraju udružuje snage sa Spellmanovima kako bi zadala posljednji udarac, i pokazuje zahvalnost, što nekako doista umanjuje sliku njezine zle prirode.

Druga će sezona također baciti drugačije svjetlo na Ros (Jaz Sinclair), Susie koja će postati Theo (Lachlan Watson), Hildu (Lucy Davis), Zeldu (Miranda Otto), Nicka (Gavin Leatherwood) i Prudence (Tati Gabrielle) te im dodijeliti sasvim nove uloge. Iako će svatko od navedenih imati tek kratke scene suočavanja sa samim sobom, pokazat će da Sabrina nije jedina koja se mora suočiti s problemima koji zasjenjuju svakodnevni život. Ambrose (Chance Perdomo) i Prudence u svojoj zaslijepljenosti očinskom figurom, zaboravit će na pravu obitelj koja je uvijek stajala uz njih.

Scenografija je izuzetno detaljna i razrađena. U svakoj sceni, pogotovo scenama interijera nalazi se najmanje desetak detalja, bolje rečeno simbola na koje zasigurno ne bismo obratili pažnju. Dovoljno je samo obratiti pažnju na umjetnička djela koja su reminiscencija okultnih simbola i praksi kroz povijest. Vidi se da je serija pažljivo pripremana i teorijski dobro pokrivena što se tiče religijskog spektra.

Sazrijevanje, odbacivanje onoga što je dječje, spolna zrelost, suočavanje sa životnim ulogama i nadilaženje životnih prepreka na vješt su način inkorporirane u samo tkivo serije, i unatoč tome što mnogi kritiziraju duljinu ovosezonskih serija, osobno mi to nije smetalo.

Kako su najavljene, i treća i četvrta sezona serije Chilling Adventures of Sabrina, nadam se da će nadići očekivanja koja nisu skromna.

Blasfemični prizori, izokretanje biblijskih priča, sličnosti ili čak detalji iz književnih klasika (Dorian Gray), kultnih tv serija (Twin Peaks), okultna pozadina (grimoari, okultne knjige) i scene snimane iz mračnog rakursa tipičnog za horor filmove svakako će oduševiti gledatelje.

Chilling Adventures of Sabrina