Ljudi u crnom 3 – recenzija filma

Teško je reći je li zadnji MIB u nizu trebao biti velika kulminacija i završetak serijala ili nova odskočna daska za nastavak franšize. Iako mi je prvi film bio zabavan, nisam nešto pretjerano zapaljen za avanture agenata u crnom s jednoslovnim imenima. S drugim dijelom sam bio razočaran jer nisam dobio gotovo ništa novo. Treći je u konačnici ispao, a blago rečeno, nezanimljiv. Da, ima nekih zabavnih štosova, Josh Brolin je udahnuo nešto svježine u lik mladog K., negativac je dovoljno opak i bačeno je malo svjetla na odnos J. i K., ali u konačnici sve vrlo disfunkcionalno i dosadno prepričano.

Film pati od najgore moguće boljke – stalnog ispadanja iz ritma i sa svakom šalom (a više ih je loših nego onih dobrih), sa svakom akcijskom scenom, gotovo svakim drugim kadrom, kao da krećemo iz početka. Ono malo emocija koje dobijemo na kraju, jednostavno ne opravdava puno promašaja u međuvremenu. Bojim se da su sva četiri scenarista vukla na svoju stranu i na kraju film lišili kohezije nenašavši zajednički jezik. MIB 3 je tako sveden na nekoliko dobrih šala i ništa više. Šteta, jer potencijala je bilo, pogotovo kada je u pitanju putovanje kroz vrijeme. Ta općepoznata sf ideja sa svim svojim paradoksima jedva da je iskorištena osim onog uobičajenog – običnog putovanja u prošlost. Likovi iz stvarnog života kao što su Warhol, pa ideja da su svi koji se bave modom izvanzemaljci, put na Mjesec, simpatični vanzemaljac koji vidi paralelne stvarnosti i svijet u cijelosti 1969. godine tek su kulisa i na trenutak daju film interesantan ugođaj, ali ubrzo nestaju i gube se pod naslagama tipičnih holivudskih klišeja (recimo nepotrebne jurnjave samo da se vide nekakvi svemirski ‘monocikli’). Film donekle spašava vrhunac u kojem odnos J. i K. postaje jasan, ali to je tek djelić na samome kraju koji ne može zakrpati sve rupe.

Ako ste ljubitelj stripa i junaci su vam dragi, siguran sam da ćete u filmu naći ponešto specifično za MIB i time opravdati film. No, u cijelosti, ono što film nosi, ispalo je previše ‘obično’. Odnos između J. i K. jest dobio jednu novu dimenziju, iako nevješto ispričano, zbog koje bi franšiza mogla opstati, no Barry Sonnenfeld će se morati znatno više potruditi da bi me privukao na MIB 4 (ako ga bude).