Dnevnik pobunjenika #1: „Andor“ – rizik koji se isplatio

Već od samog title screena, jasno je da će Andor biti drugačiji od svih dosad viđenih serijala smještenih u dalekoj, dalekoj galaksiji. Za početak „Star Wars“ je odustan iz naslova. No, ovo nas ne treba ni čuditi, budući da je „Andor“ spin-off najboljeg filma Disneyjeve ere – „Rogue One.“ I poput svog prethodnika (zapravo nastavka), serijal je prožet mračnom, surovom atmosferom te realistično pristupa problemima. Svjetlosnih sablji nema, kao ni svemoćnih Skywalkera. „Andor“ u fokus stavlja obične ljude, i zato mislim da bi ovaj originalni down-to-earth pristup, mogao rezultirati najboljim Star Wars serijalom do sada.

Neobični heroj

Valja istaknuti da „Andor“ u prve tri epizode vješto izbjegava svaki podsjetnik na nostalgiju. Da ne znamo da se radnja odvija pet godina prije kultne Bitke za Yavin i „Rogue One,“ i da likovi ne spomenu Imperiju nekoliko puta, ovo bi mogao biti bilo koji SF noir/triler serijal. I to jako dobar serijal. Jer tri epizode koje je Disney Plus pametno odlučio pustiti istovremeno zapravo su minifilm.

Andor

Od prve scene, jasno je da nam showrunner Tony Gilroy (Bourneov identitet) priprema nešto neobično, nešto rijetko viđeno u Star Wars univerzumu. U prvih nekoliko minuta naš glavni heroj Cassian Andor (Diego Luna), ubija dvojicu policajaca! Ovaj nemili incident odličan je uvod u karakter lika koji će eventualno odigrati ključnu ulogu u pobuni protiv Galaktičke imperije, i za to platiti svojim životom. Ujedno, incident je i pokretač radnje, jer zamjenik inspektora korporacijskih snaga, željan promaknuća, na vlastitu incijativu kreće na lov za Cassianom, što naposljetku vodi našeg heroja do priključenja Pobuni.

Junaci i zlikovci

Dakle Cassian nije tipičan Star Wars heroj, i scenaristi su toga itekako svjesni. Porijeklom s planeta Kenari, Cassiana proganja tragedija iz djetinjstva, iz koje ga je izbavila Maarva Andor (Fiona Shaw), koja ga je i dovela na Ferix, industrijski planet. Mlad i neiskusan, Cassian provodi vrijeme radeći u rezalištu brodova ili krijumčareći. Društvo mu pravi mucajući droid B2EMO, koji će uvjeren sam, brzo osvojiti srca gledatelja. A od šarolike skupine likova s Ferixa izdvojio bi još mehaničarku Bix (Adria Arjona), Cassionovu bivšu ljubav, i tajnog agenta Pobunjenika.

Andor

Smeđe-siva paleta nimalo glamuroznog Ferixa u suštom kontrastu je s bijelim, sterilnim hodnicima planeta Morlana One. Upravo ovdje, u središtu megakorporacije Preox-Morlana, upoznajemo i glavne antagoniste. Ne, to nisu pripadnici Imperije (još ih nismo imali priliku vidjeti, nego, korporacijske sigurnosne snage koje predvodi mladi i ambiciozni Syril Karn (Kyle Soller) i poručnik Kostek (Alex Ferns). A tu je naravno i misteriozni Luthien (Stellan Skarsgard), koji će Cassiana Andora i uvesti u Pobunu.

Povratak korijenima

Andor je prvenstveno karakterna drama, koja glavnog heroja stavlja u prvi plan. Fokus prve tri od dvanaest snimljenih epizoda je da pokažu život malih ljudi, radnika s Ferixa, koji pate pod čizmom bezlične megakorporacije, dok iz daljine sve ovo prešutno odobrava Imperija. Cassianov govor na kraju, o arogantnosti Imperije i onih koji su na poziciji moći odlično sumira tematiku serijala. Upravo fokus na originalnu priču, bez zamaranja easter eggsima, ili nostalgičnim podsjetnicima, rezultira uspješnim političkim trilerom.

Andor

A tu su i odlični vizualni efekti. Za razliku od posljednjih Disneyjevih serijala „Book of Bobba Fett“ i „Obi-Wan Kenobi,“ koji su dobili (opravdane) kritike zbog lošeg CGI-a, „Andor“ se vratio korijenima. Gdje je bilo moguće, kreativni tim koristio je praktične efekte, i to se vidi. Svijet „Andora“ izuzetno je imerzivan, te se lako izgubiti u njemu. A tu je i odlična glazbena podloga, kakvu još nismo imali prilike čuti u Star Warsu. No, serija nije bez problema. Tempo je izuzetno spor, a (pre)velika količina worldbuildinga nepotrebno odugovlači radnju. Teško se oteti dojmu da je sve ovo moglo biti bolje prikazano kroz dvije epizode.

Obećavajući počeci Pobune

„Andor“ je možda najljudskija priča u Star Wars univerzumu koju smo imali prilike gledati. Tony Gilroy izjavio je da je umjesto kultnih heroja, njegov cilj bio prikazati događaje iz sage iz perspektive malog čovjeka, i u tome je uspio. Ne sumnjam da će se ulozi i raspon radnje povećati kako se budemo primicali kraju sezone, ali nepobitno je da su prve tri epizode postavile odličan temelj za nešto što bi moglo uvesti revoluciju u Star Wars univerzum.

Andor

Jer „Andor“ je dokaz da Star Wars ne treba nostalgiju i svjetlosne sablje za dobru priču. A ovo bi mogla biti i pouka za ostale franšize. Ponekad je dovoljno imati originalnu ideju i hrabrost napraviti nešto novo. A ako pridodamo sposoban kreativni tim, odličnu glumačku postavu, i spremnost studija da prihvati rizik, fanovi će to znati prepoznati. I nagraditi. „Andor“ nije samo fantastični povratak u daleku, daleku Galaksiju, to je i pokušaj istraživanja nepoznatih dijelova te beskonačne Galaksije. I upravo zato, „Andor“ ima potencijal da postane najbolji Star Wars serijal.

Check Also

Dnevnik pobunjenika #9: Trijumf i tragedija

Ponajbolji Star Wars serijal – Andor – samo što nije završio. Iako je do finala …

Dnevnik pobunjenika #8: Revolucija uživo

Iz tjedna u tjedan, epizode u epizodu, posljednja Star Wars iteracija – Andor – naprosto …

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Web Statistics