Star Trek: Picarda do kraja druge sezone dijeli još jedna epizoda, te smo konačno dobili barem neke odgovore. Nažalost, i dalje sam mišljenja da se sve ovo moglo napraviti u puno manje vremena, i bez nepotrebnih fillera. Deveta epizoda, premda je pomakla radnju naprijed (i to više nego sve ostale zajedno), i dalje je konfuzna i nerijetko besmislena priča, koja više šteti, nego pomaže u karakterizaciji jednog od najpoznatijih likova Star Trek univerzuma.
Nepotrebna prošlost
Započet ćemo s onim (vjerojatno) najbitnijim. Ili bar onim što scenaristi žele prikazati (ne baš najuspješnije) kao bitno. A to je misterij traume koja progoni Jean Luc Picarda još od njegova djetinjstva. Ranije smo saznali da je Picardova majka imala mentalne probleme, i da je upravo ta teška bolest utjecala na kapetana. Unatoč rasvjetljavanju misterije, Tallinn je dala naslutiti da Jean Luc nije pružio potpuni odgovor. U epizodi – Hide and Seek – otkrili smo ostatak misterije. I nisam siguran da smo to htjeli znati.
Kao da Picard nema dovoljno trauma u svojem životu i karijeri, scenaristi su mu odlučili pripisati krivnju za tragičnu sudbinu njegove majke (!). Ne samo da je Yvette Picard patila od teške mentalne bolesti, već je upravo mali Jean Luc prouzročio njenu smrt. Doduše ne namjerno. Ali njegova odluka da prekrši očevu zabranu prilaska majci, i otključavanje njene sobe, omogućile su Yvette da se iskrade iz sobe i objesi (!) gdje drugdje, nego u zimskom vrtu.
Dok je ovakav razvoj događaja, barem što se tiče lika, objasnio mnogo toga, počevši od Picardove odluke da se zaputi među zvijezde ili njegova problematična odnosa s ocem, iz perspektive Star Trek univerzuma, ovaj je razvoj događaja nepotreban i besmislen. Počevši od anakronističkog izbora odjeće likova, koji daju dojam da gledamo scene iz viktorijanske novele a ne znanstvene fantastike (mada bi raniji vremenski period barem objasnio postojanje mentalnih bolesti), pa do same scene suicida vješanjem i to u bijeloj (a kakvoj drugoj) haljini. A da ne spominjemo to da ova navodno najsnažnija trauma u Picardovu životu nikad dosada nije došla na vidjelo, čak i tijekom kardasijanskog mučenja, ili Picardova povratka na Zemlju i imanje nakon Borgove asimilacije.
Boom Boom
Unatoč svim manama, Picardov povratak u djetinjstvo ujedno je i bolja scena epizode. A i najmirnija. Jer ostatak epizode mogao bi se opisati kao (loš) akcijski film. Prošlotjedna asimilacija plaćenika dala je doktoru Soongu i Jurati/Borgovoj Kraljici topovsko/phasersko meso za napad na Picardovu vilu, i La Sirenu. Što nas vodi u niz akcijskih scena u kojima se naši heroji (koji nikad nisu u opasnosti) bore s valovima Borgovih plaćenika (koji osim zelenog svjetla nišana puški, ničime drugima ne liče na jedne od najopasnijih Star Trek antagonista). Borbe se odvijaju pred vilom, u vili i u podrumu vile, iako zbog noćnog settinga sve lokacije izgledaju slično.
Jedina iznimka je La Sirena koja je ujedno i glavni cilj napadača. No plan Borg Jurati da preuzme brod omele su Raffi i Sedma i to uz pomoć EMH-a, koji je prikazan kao nitko drugi nego Elnor. Romulanski asketski ratnik jedan je od najvećih propusta sezone, i još uvijek mi nije jasno zašto je morao nastradati na samom početku? Elnor je mogao biti toliko potreban element humora u ovom (doslovno) mračnom serijalu. Bilo kako bilo, bez Elnora, Borg Jurati uspjela je smrtno raniti Sedmu. Ali, kao što inače biva u „Picardu,“ tragedija koja to nije, ispravljena je odmah, nakon što je Jurati uspjela uspostaviti kontrolu te primorala Borgovu Kraljicu da vrati Sedmu među žive.
Ovakav razvoj događaja rasvijetlio je još jedan „misterij“. Da, bili smo u pravu. Borgova Kraljica iz prve epizode, koja je uputila poziv Picardu za pomoć, i koja je dovela do samouništenja USS Stargazera (i postupnog opadanja kvalitete radnje) je nitko drugi nego Agnes Jurati… Upravo je Jurati ta koja je uspjela uvjeriti Borga da postane ljubazniji i dobronamjerni asimilator, koliko god to čudno zvučalo. Na prvi pogled ovo zvuči kao Star Trek. No i dalje ostaje problem kako je to Jurati u vrlo kratkom vremenu promijenila stoljećima staru Borgovu filozofiju.
Još napalma za leptire
Uz sve navedene probleme tu je (ironično) i onaj vezan za tematiku cijele sezone, a to je putovanje kroz vrijeme i vremenski paradoks, kao i efekt leptira koji bi trebao biti u punom pogonu. Rios je (nepotrebno) doveo doktoricu Terezu i njenog sina na La Sirenu, pokazao im brod i tehnologiju iz budućnosti, te ih umalo pretvorio u žrtve Borga. Nažalost, niz besmislenih scena nije tu stao, jer da spasi svoju simpatiju i njenog potomka, Rios ih je teleportirao u stan od Tallinn (!). Samo da ih ostavi same okružene tehnologijom koju čak i on ne razumije, te se vrati na pravo mjesto u pravo vrijeme i onemogući doktora Soonga da eliminira Picarda.
Ali ne i da stigne spriječiti ludog znanstvenika da pobjegne, i pokuša anulirati misiju Europa. Picard i njegov mali tim sad moraju spasiti vremensku liniju, i to bez napredne tehnologije La Sirene (koji su dali Borg Jurati u zamjenu za život Sedme). I pronaći Qa te ga uvjeriti da ih nekako vrati u ispravnu verziju 25. stoljeća. Kao i osigurati da Renee Picard preživi i neometano odleti u svemir (ali i da umre)?. Sve to u samo jednoj epizodi. Mislim da ćete se složiti sa mnom da je teško očekivati zadovoljavajući kraj. Što je prava šteta, jer je tako dobro počelo…
Dodatne opservacije:
- Sedma je uspjela preživjeti, ali uz cijenu. A to je ponovna asimilacija. Točnije, djelomična asimilacija. I to prigodno, oni isti elementi koje je imala prije nego što je došlo do vremenskog razloma.
- Otkrili smo zašto se Sedma pridružila Fenris rangerima. Naime, nakon povratka Voyagera iz Delta kvadranta, Sedma nije primljena u Zvjezdanu flotu zbog svoje prošlosti. Čak ni velika Katheryn Janeway (koja je u međuvremenu postala admiral) nije uspjela pomoći svojim utjecajem. Ovo bi sve imalo neki smisao da nismo vidjeli Icheba kao člana Flote…
- Osim što je EMH programiran da izgleda kao Elnor, zbog nečega hologram sadrži i sjećanja mladog Romulanca, što daje priliku Raffi da se ispriča za svoje propuste. Nažalost sve ovo je još jedna nepotrebna scena.
- Borg Jurati naposljetku je isključila Elnora, što ima logike jer je on ipak hologram. Ali i dalje ostaje nejasno zašto se tijekom bitke s (Borgovim) plaćenicima Elnor ponašao poput lika od krvi i mesa, koristeći zaklon, i taktizirajući kao čovjek. Pa glavna prednost holograma je da nema tijelo, i ne može biti ozlijeđen na konvencionalni način!
- Što manje pričamo o borbi Sedme, Raffi i armije plaćenika u vinogradu bolje.