Fantastičan dugometražni film “Dječak i svijet” osvojio Grand Prix 25. Animafesta

 

14062015_PobjedniciAnimafesta_Kozmos

Grand Prix za najbolji film u kategoriji Velikog natjecanja – kratkometražni film osvojio je Ne možemo živjeti bez kozmosa Konstantina Bronzita. Žiri, Chris Landreth, Jayne Pilling, Veljko Popović, Yumi Joung, Leslie Felperin, obrazložili su nagradu tvrdnjom kako je riječ o naoko jednostavnoj i klasičnoj priči koja kroz majstorski izvedeno čisto vizualno pripovijedanje, nijanse i detalje donosi razvoj dubokog prijateljstva, skršenog gubitkom i žaljenjem.

Svaki je od članova žirija dodijelio i vlastito posebno priznanje najboljem kratkometražnom u Velikom natjecanju: Veljko Popović – filmu Čovjek na stolici Dahee Jeong “za dubinu misli, pjesničku kvalitetu i besprijekornu izvedbu”, a Jayne Pilling filmu Moje drago tijelo autora Calvina Antoinea Blandina zbog “vrlo posebnog dizajna, čija struktura i mizanscena odražavaju i snažno prenose zbunjenost i emocionalni vihor protagonista”. Chris Landreth posebno je priznanje dodijelio filmu Mjesečar Theodorea Usheva, filmu “lude apstraktne ljepote, koji možda podsjeća na Miroa, možda naginje McLarenu, no pleše u nekom svojem posve originalnom ritmu, pokazujući koliko radosti može donijeti čista apstraktna animacija”, a Yumi Joung filmu Grumeni (Andreas Hykade) koji “donosi jednostavan, a opet živopisan prikaz tematike ovisnosti. Isprva minimalistički, slatki stil lako navodi gledatelja da misli kako gleda ležeran film. Međutim, prema kraju, kiwi u mraku pruža inteligentnu i snažnu sliku pojedinca u modernom društvu.” Leslie Felperin smatra da je Gospodar (Riho Unt) “iznimna studija psihologije životinja i pokreta životinja, kao i veličanstven uradak lutka-animacije, jezovit i nesvakidašnji uradak koji se usuđuje biti krajnje iskren i potpuno beznadan. Jedan od najdirljivijih filmova iz konkurencije, ovaj film me je najdulje pratio i progonio u snovima.”

Isti je žiri dodijelio još dvije nagrade. Nagrada Zlatni Zagreb za kreativnost i inovativno umjetničko postignuće ide filmu Svijet sutrašnjice Dona Hertzfeldta, a u obrazloženju stoji da taj film predstavlja “veličanstveno, zastrašujuće i neodoljivo duhovito propitivanje sjećanja, nostalgije i što to znači biti čovjek. ” Nagradu „Zlatko Grgić“ za najbolji prvi film napravljen izvan obrazovne institucije žiri je jednoglasno dodijelio filmu Amélia i Duarte autorica Alice Guimarães i Mónice Santos, jer je “na vrlo mnogo razina pogodio je točno ono što je važno kod neobične inovativne animacije”. Film je nagradu dobio za poetičnu radnju, na tečnu priču, glumu, prekrasnu pikselacijsku tehniku i cjelovit emotivni dojam.

14062015_PobjedniciAnimafesta_Djecak

Grand Prix za dugometražni film osvojio je Dječak i svijet autora Alêa Abreua. Žiri, u sastavu Jung Henin, Siniša Juričić, Mihai Mitrica u obrazloženju je naveo kako film “inovativno koristi umjetnost, spaja i političke i emotivne osjećaje i vodi nas na šaroliko putovanje”. Isti je žiri dodijelio i Posebno priznanje dugometražnom filmu Prevarant (Sang-ho Yeon), “zato što je putem beskompromisne režije tako dobro izrazio tamnu stranu ljudske prirode i njezina ponekad isprazna uvjerenja.”

Jung Henin, Siniša Juričić i Mihai Mitrica odlučivali su i o najboljem filmu u Natjecanju hrvatskog filma. Grand Prix u toj kategoriji dobio je Život s Hermanom H. Rottom redateljice Chintis Lundgren, s obrazloženjem da je riječ o animaciji “koja nam donosi priču o jednom nemogućem odnosu uz pomoć vrlo inteligentnog spoja glazbe, animacije i mnogo humora“. Posebno žiri je dodijelio Brunu Razumu za Tajni laboratorij Nikole Tesle, film koji “inteligentno koristi stop-animaciju kako bi ispričao novu priču o Frankensteinu“.

Tradicionalno, i publika je odabrala svoje favorite. Nagradu Mr. M dobio je kratkometražni Priča o medvjedu Gabriela Osorioa, dok je istu laskavu nagradu u kategoriji dugometražnog filma osvojila Pjesma mora Tomma Moorea.

14062015_PobjedniciAnimafesta_Song

Nagradu „Dušan Vukotić“ za najbolji studentski film dobio je Stephen McNally za U međuvremenu autora. Članovi žirija za ovu kategoriju, Vassilis Kroustalis, Branka Benčić i Max Hattler, obrazložili su nagradu sljedećim riječima: “Ovaj film kirurški precizno prikazuje živote četiri usamljene osobe, od kojih se svaka razlikuje drugačijim dizajnom likova i pozadinskom paletom boja, no istodobno svi upadaju u univerzalne ljudske nevolje. Izvrsne kamere, montaže i dobro promišljene uporabe animacijskih tehnika, U međuvremenu prenosi jedinstvenu priču podcrtanu hrabrošću i empatijom prema likovima.”

Žiri je dodijelio i dva posebna priznanja: filmu Cjelina (William Reynish) “za sposobnost da pretvori inače konvencionalnu temu prekida u svjež, vizualno bogat, višeslojan i pripovjedački angažiran animirani uradak”, te filmu Poslijepodnevni sat (Seo-ro Oh) jer “savršeno opisuje temu pospanosti, u obliku četverominutnog animiranog eseja.”

Isti je žiri odlučivao i o najboljem filmu u kategoriji Natjecanja namjenskog filma, te je laureatom proglasio Paradise Awaits Tomeka Duckija, koji “donosi nov pogled na slavnu priču o izgonu iz Raja kao o menažeriji izvanredno privlačnih transformacija slika i oblika, prekrasno podcrtavajući izvorni koncept podzemnog tuluma za grešnike.”

Najbolji site-specific animirani rad, o kojem su između 16 odabranih za medijsku fasadu MSU odlučivali Leila Topić, Daniel Šuljić, jest Microphobia autorice Nikki Schuster.

Najbolji film u programu za djecu i mlade, o kojem je odlučivao dječji žiri u sastavu Magdalena Obajdin (8), Mia Grubišić (8), Marta Merlić (10), Borna Benčić (14), Matija Piralić (17), jest Dar redatelja Jacoba Freyja, “jer film kroz priču pokazuje kako često zbog svojih nedostataka gledamo samo vrata koja su nam zatvorena, ne primjećujući da ima drugih sličnih nama koji nam mogu pomoći. Neočekivani obrat na kraju filma zaokružuje njegovu izvrsnost koja se očituje ne samo kroz priču i pouku, već i stil animacije i boje.”

Mladi su dodijelili i posebno priznanje filmu Lune Patricka Delagea i Tome Lerouxa koji “na način razumljiv ne samo dobnoj skupini kojoj je namijenjen humoristično prikazuje kako plišana igračka brine za bebu. Uz sve pohvale animacijskoj tehnici i stilu, žiri je najviše oduševljen zvukovima i glasovima te likovima u filmu.”

Check Also

Prvi pogled na del Torovu i Netflixovu adaptaciju Frankensteina

Početkom godine pisali smo o tome da Guillermo del Toro (The Shape of Water) radi …

Severance: počinje se raditi na 3. sezoni koja je već isplanirana

Sada, kako se približavamo premijeri druge sezone Appleove serije Severance jedva čekamo vidjeti što nam …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Web Statistics