Krenite u epsku avanturu s prvom sezonom serije The Dragon Prince

Rijetko se dogodi da imamo priliku pisati o animiranoj seriji za male ekrane, a da nije smještena u „daleku, daleku galaksiju“, ili da ne dolazi iz Zemlje izlazećeg sunca. A još je veća rijetkost da je taj animirani serijal smješten u fantasy okruženje, da je namjeren ne samo djeci, već i odraslima, i najvažnije od svega, da ga odlikuje zanimljiva radnja, kompleksni i raznoliki likovi te dobar humor. Zato nas jako veseli da nam je Netflix pripremio upravo takvo ostvarenje, animiranu seriju The Dragon Prince.

Magična zemlja Xadija

The Dragon Prince je kreacija Justina Richmonda i Aarona Ehasza. Upravo će spomen zadnjeg imena obradovati fanove kvalitetne animacije, budući da Ehasz potpisuje ni više ni manje nego jedan od ponajboljih animiranih TV serijala, za koji je dobio prestižnu Emmy nominaciju  – „Avatar: The Last Airbender“. I nije da The Dragon Prince skriva svoj pedigre. Od prvog pogleda na predivne, rukom oslikane vizualne pozadine, vidljiva je veza sa svojim kultnim prethodnikom. Tu su i sveprisutne neobične hibridne kreature, magija iz osnovnih elemenata, a sezone su zamišljene kao knjige, s epizodama kao poglavljima. A pažljivo skriveni easter eggs nagraditi će vjerne fanove. No The Dragon Prince nije serija koja živi na lovorikama kultnog prethodnika. Kreatorski duo i studio Wonderstorm, stvorili su jedinstveni fantasy svijet, s vlastitom mitologijom, kompleksnim i višedimenzionalnim likovima, te odličnim world-buildingom. Svijet, koji je ne samo uvjerljiv, već i vizualna poslastica.

The Dragon Prince

Već iz uvodne scene možemo vidjeti da nas čeka nešto posebno. Serija započinje pričom o magičnoj zemlji Xadiji. Tisućama godina Xadija je bila mjesto gdje su magična i nemagična stvorenja živjela u harmoniji. Šest osnovnih elemenata – sunce, mjesec, zemlja, zvijezde, nebo i ocean – služili su kao izvor magije. No, u fantasy žanru, idila nije temelj za zanimljivu radnju, te se ovdje za konflikt pobrinuo čovjek, mag koji je ovladao zabranjenom crnom magijom. Izvor ove magije, sedmi element – magične kreature – užasnuo je vilenjake i zmajeve, te su ljudi istjerani na zapad kontinenta, gdje magija ne postoji. Da spriječi njihov povratak, Thunder, kralj zmajeva, podijelio je kontinent neprelaznom barijerom. Smatrajući se izdanima, ljudi su započeli rat i uspjeli ubiti kralja zmajeva, ali i uništiti njegovo jedino jaje i nasljednika.

The Dragon Prince počinje nekoliko godina nakon ovog događaja. Unatoč velikoj pobjedi kraljevstva ljudi, tenzije između frakcija nisu prestale i još jednom rat prijeti Xadiji. Radnja prati avanture prinčeva Calluma (Jack de Sena), Ezrana (Sasha Rojen), kao i njihove neočekivane vilenjačke saveznice Rayle (Paula Burrows), dok putuju Xadijom, u misiji da spriječe izbijanje rata između njihovih vrsta. No, ne treba dugo da zajedno s našim junacima shvatimo, da se povijest koju su ljudi i vilenjaci naučili, nije nužno dogodila na taj način, te da su tu na djelu puno mračnije sile. Pomaže i da su naši heroji djeca koji se ne razumiju u politiku, rat i diplomaciju, poput njihovih roditelja. Tako smo i mi gledatelji, poput samih mladih protagonista, iznenađeni otkrićima, kako sezona napreduje.

The Dragon Prince

Heroji i zlikovci s twistom

Poput „Avatara“ i The Dragon Prince odlikuje kaleidoskop zanimljivih i višeslojnih likova koji su više nego što se čine na prvi dojam, koji redovito subvertiraju trope svoje uloge. Callum je tako netipičan princ. Već u prvoj sceni vidimo da je nevješt u ratničkim vještinama, nesiguran u svoje sposobnosti, te mu fali samopouzdanja. Većinu vremena provodi s knjigama, i pokušava (neuspješno) naučiti kako postati mag. Svoje mane Callum nadoknađuje empatijom prema drugima, te zaštitničkim odnosom prema svom mlađem polubratu, princu Ezranu. Ezran je predodređen za prijestolonaslijednika kraljevstva Katolis. On je mali dobroćudni dječak, koji vrijeme provodi radeći spačke sa stanovnicima dvorca, i igrajući se sa svojim ljubimcem – magičnim križancem žabe i buldoga zvanim Bait. Očekivali bi da ovako mlad i neiskusan, Ezran treba stalni nadzor. No, upravo Ezranova intuicija i prijateljska narav spašava trio u čak nekoliko situacija. Posljednji, i najzanimljiviji član ove čudne trojke je Rayla. Rayla je za razliku od prinčeva, vilenjak. Rayla je ratnik, ubojica na zadatku, koja nakon što shvati da je njena misija laž, odlučuje pomoći braći. Ona je ujedno i najsnažniji i najzanimljiviji lik u serijalu. Sarkastična i duhovita, ova je mlada vilenjakinja ekspert u borilačkim vještinama što potvrđuje iz scene u scenu u svojim okršajima s neprijateljima. No, unatoč njenoj obuci i podrijetlu, Rayla ima problem. Za razliku od ostatka njenog klana, ona je ubojica sa savjesti i pacifist, što je konstantno dovodi u problematične situacije. No sa svojim znanjem i iskustvom, ova mlada ratnica je zaštitnik i savjetnik kojeg prinčevska braća trebaju na svom putovanju. A zanimljiv je i Raylin izrazito jak škotski naglasak, koji je zadnja stvar što bi očekivali od lika vilenjaka.

The Dragon Prince

Iako je glavni trio fokus radnje, tu je i jaka postava sporednih likova. Posebno zanimljivi su Claudia i njen brat Soren. Na prvi pogled, Claudia (Raquel Belamonte) ispunjava fantasy ulogu namijenjenu čarobnici. Ona je moćni mag, koja zna koristiti crnu magiju. No, Claudia je ujedno i nespretna djevojka, koja ima problema s manjkom koncentracije, kao i lošim humorom. Soren (Jesse Inocalla) je pak član elitne kraljevske straže, snažni vitez koji se ujedno boji skoro svega. Još jednom možemo vidjeti subverziju tropa. Nijedan od likova u serijalu nije samo crn ili bijel, što rezultira neočekivanom promjenom percepcije likova. Dobar je primjer kralj Harrow (Luc Roderique). Vladar Katolisa je jedan od junaka u pobjedi nad kraljem zmajeva. No to je samo privid, budući da ovaj plemeniti heroj čuva mračnu tajnu, koja bi mogla promijeniti sudbinu ne samo kraljevstva, već i cijele Xadije. Niti njegov prijatelj, i savjetnik Viren nije jednostavan lik. Poput njegove kćeri Claudie, Viren je moćan mag, ali je i osoba od kraljeva najvećeg povjerenja. No ne treba dugo da shvatimo da Viren ima vlastitu agendu, koja bar u prvoj sezoni nije ni pozitivna, ni negativna. Jer serijal nema pravog negativca, budući da sam Viren nema jasni motiv, te su njegove odluke često konfliktne. Ovo je i odlika cijele prve sezone tijekom koje The Dragon Prince polagano gradi svoju radnju, i otkriva svoje tajne. Tako da do finalne scene, imamo tek ideju kamo bi nas putešestvije naših heroja mogle odvesti.

Još jedna od inovacija koje serija donosi u žanr je raznolikost, i to u pravom smisli riječi. Tu valja izdvojiti generala Amayju, možda i najoriginalniji lik serijala. Naravno, kao general kraljevske vojske, Amayja je prikazana kao najsposobniji ratnik i strateg Katolisa. Ali, i ovdje nas kreatori uspijevaju iznenaditi. U odličnom twistu, koji bi teško očekivali za lika ratnika, Amayja je gluhonijema te za komunikaciju u cijelosti koristi znakovni jezik. I to jezik koji ima funkciju u radnji serijala. U većini scena s ovim zanimljivim likom gledateljima razumijevanje olakšava njen prevoditelj Grenn (Adrian Petriw). Ali u nekim trenucima, poput scena u kojima komunicirana sa svojim nećacima, koji i sami znaju znakovni jezik, prijevoda nema, te će samo gluhonijemi gledatelji razumjeti što general zapravo želi reći. Ovo je veliki i pozitivni iskorak prema inkluzivnosti i bilo bi dobro vidjeti više sličnih primjera u budućnosti, u fantasyju, ali i ostalim žanrovima. Također, The Dragon Prince inovira i u drugim aspektima. Kroz lik Rayle, shvaćamo da serijal ne prikazuje vilenjake kao „druge“, čime izbjegava trope  u kojemu likovi koji nisu ljudi glume manjine, uključujući razne rase. Pa i sam kralj Harrow, najmoćniji čovjek u Katolisu, kao i njegov sin Ezran, su crne boje kože.

The Dragon Prince

Seriju odlikuje i dobar humor, iako se zbog potrebe približavanja djeci, ponekad čini suvišan. No da ovo nije serijal namjenjen samo djeci pokazuju neke zaista ozbiljne scene. Tu su i reference na druge fantasy univerzume, kao npr. Igru prijestolja, ili Gospodara prstenova, koje su odlično uklopljene, te će obradovati starije gledatelje.

Raskošni fantasy koji ste čekali

The Dragon Prince odlikuje fantastičan vizualni stil. Likovi su vjerno prikazani, te dobro modelirani, dok su pozadinske scene užitak za gledati. Kroz prvu sezonu tako imamo priliku uživati u odličnim vizualijama, iz svih geografskih lokacija – od velikih šuma i brzih rijeka, do snijegom zatrpanih sela, i planinskih vrhunaca sakrivenih u oluji. U cjelini The Dragon Prince je uistinu predivno vizualno iskustvo. Jedina zamjerka je sama animacija. Problem leži u tehnici, koja je kombinacija 3D animacije i cell-shadinga, u pokušaju da se rekreira 2D animacija. Rezultat je da pojedine scene, pogotovo trenuci u kojim likovi komuniciraju, izgledaju kao da su isprekidane, barem tijekom prvog gledanja. S druge strane, scene borbe izgledaju odlično. Ova inovativna tehnika tako omogućuje prikaz fluidne borbe, u kojoj je vidljiv svaki pomak i udarac.

The Dragon Prince odlikuje i odlična muzička podloga. To treba zahvaliti Frederiku Weidmanu, čiji soundtrack tematski prati putovanje naših heroja. Ne samo da se muzika mijenja kako se mijenjaju lokacije, već i svaki lik ima vlastitu glazbenu temu, što ih čini još realističnijima i prepoznatljivijima. Dobar primjer je Rayla, koja osim škotskog naglaska ima i temu komponiranu od škotskih instrumenata. Fanovi „Avatara“ cijeniti će povratak duduka, egzotičnog instrumenta, čiji jedinstveni i lako prepoznatljiv zvuk ovdje prati ključne scene, i gledateljima nagovještava da će se dogoditi nešto važno. Soundtrack je tako dobar, da se nadamo da će izaći u samostalnom izdanju.

Iako je prva sezona kratka, i ostavlja dojam polusezone The Dragon Prince je užitak za gledati (i slušati). U samo devet epizoda, dobili smo uvid u raskošan, šarolik i uvjerljiv svijet, te paletu odličnih likova. Ovo još nije „Avatar“, ali za prvu sezonu to je veliki kompliment. Sama radnja ima potencijala, te je ovo avantura koju ćemo pamtiti. A i razina inkluzivnosti, i raznolikosti, nam daje nadu da je ovo početak jedne nove ere u animaciji, ne samo u fantasyju, nego i u ostalim žanrovima. Prva sezona završava cliffhangerom, zbog kojeg bi htjeli da je ova sezona nešto duža. Srećom, čini se da nećemo previše čekati, jer se The Dragon Prince na Netflix vraća, već 2019. godine.

Prva sezona, sa svih devet epizoda, čeka vas već sada na Netflixu, tako da već danas možete posjetiti magičnu Xadiju.