Home / Prsten / Dnevnik galaktičkog lutalice / The Mandalorian, dnevnik galaktičkog lutalice #4: Dva samuraja

The Mandalorian, dnevnik galaktičkog lutalice #4: Dva samuraja

Nakon prošlotjedne eksplozivne epizode, u kojoj je ronin konačno našao svoju svrhu, te odlučio zaštititi mladunče, ovoga tjedna mogli smo pratiti Manda i malenog Yiddlea u potrazi za utočištem, za mjestom gdje će se bar nakratko maknuti s radara i izbjeći potjeru. I iako se to i vidi u nešto kontemplativnijoj i mirnijoj epizodi, prigodno nazvanoj Sanctuary, nije prošlo dugo dok Mando i njegov neočekivani saveznik – još jedan ratnik bez gospodara – nisu bili prisiljeni vratiti se u akciju. I to možda u najboljoj sceni sezone.

Prividna idila

Cold open ovotjedne epizode prikazao je nešto što smo rijetko imali priliku vidjeti – pastoralnu idilu. Od mirne izolirane farmerske zajednice, zelenila koje ih okružuje, djece koja se bezbrižno igraju, dobili smo dojam da bi ova epizoda mogla biti drugačije tematike. Poslije svega, upravo je ovakvo mjesto ono što Mando traži. Nakon što je izdao kodeks lovaca na glave, te se zamjerio ostacima Imperije, zabačeni planet Sorgan mjesto je gdje se ovaj ratnik može nakratko primiriti, prikupiti snagu, te isplanirati daljnji život s malim Yiddleom. No, to je pogrešan dojam. Jer nije prošla ni minuta, a mir je zamjenio kaos, a idila je nestala u napadu naoružanih razbojnika.

Iako je jasno da će Mando odigrati važnu ulogu u očuvanju te idile, scenarist Jon Favreau i režiserka Bryce Dallas Howard ne žure s konfliktom. Nakon slijetanja na planet, Mando kao i svaki galaktički lutalica prvo odlazi u obližnju kantinu, dok ga mali Yiddle u stopu prati. U blistavom oklopu, bilo bi čudo da Mando ne izazove pažnju prisutnih posjetitelja kantine, uključujući i misterioznu ženu u kutu. A još manje treba da Mando pokušavajući otkriti tko je ta žena dođe s njom u izravni konflikt. Nakon atraktivne borbe prsa u prsa, saznajemo da je ovaj misteriozan lik Cara Dune (Gina Carano), još jedan galaktički ronin, koji bez gospodara (u ovom slučaju Pobunjenika) pokušava preživjeti na galaktičkoj periferiji. Iako je zbog kratkog trajanje epizode, upoznavanje ubrzano, očito je da dvoje ratnika gaje uzajamno poštovanje, kao i sličnu sudbinu. A kroz razgovor s Carom, dobivamo i još jedan komadić informacije važan za razumijevanje političkog stanja nakon pada Imperije. Naime, Cara je nekadašnji shock trooper Pobunjenika, elitna ratnica koja je sudjelovala u raznim akcijama protiv Imperije, te sudjelovala u operaciji čišćenja Endora nakon eksplozije Zvjezde smrti. Ono što je još i važnije je njeno napuštanje Nove Republike, zbog uplitanja političara u vojne odluke. A sudeći po tome da je Sorgan njeno skriveno utočište, čini se da se Cara s Novom Republikom nije rastala u najboljim odnosima. Dvoje bjegunaca na jednom mjestu mogli bi izazvati neželjenu pažnju, te Cara sugerira Mandu da ode.

Čudovište u noći

Ovdje bi priča za vuka i mladunče na Sorganu bila završena, da se nisu pojavila dva farmera. Upravo oni farmeri čiji su idilični život prekinuli okrutni razbojnici. Iako je isprva odbio njihovu ponudu, nije trebalo dugo da Mando shvati da mu se upravo pružila odlična prilika – jer selo koje treba zaštiti izolirano je i daleko od civilizacije – upravo ono što je i tražio. Nakon što nagovori Caru da mu se pridruži u misiji, dvoje samuraja odlučuju pomoći farmerima. Ako ste mislili da ste već vidjeli nešto slično, niste u krivu, jer je ovakva radnja inspirirana Kurosawinim filmom „Sedam samuraja“, čime je space-western dobio orijentalni štih. A budući da su Georgea Lucasa u stvaranju Star Warsa uvelike inspirirali Kurosawini filmovi, sada je ciklus zaokružen.

Utjecaj Kurosawe još je vidljiviji nakon što samuraji stignu u selo. Ne samo da je tu i lijepa mlada udovica Omera (Julia Jones), koja od samog početka pokazuje interes za još uvijek enigmatičnog junaka s kacigom, nego Mando i Cara, koji nakon otkrića da je misteriozna zvijer koja luta šumom zapravo AT-ST, moraju pripremiti miroljubive farmere za finalni obračun s razbojnicima. Posebno zanimljivo je prisutstvo AT-ST na ovom zabačenom planetu, jer je ubojiti hodač i bez prisustva Imperije i dalje snažan simbol, te pokazuje da i nakon njene propasti, duh Imperije nastavlja progoniti nekadašnje kolonije. Također, razgovor između Manda i Omere daje nam bolji uvid u prošlost glavnog junaka, budući da je sad potvrđeno da on nije rođen u ratničkoj religiji, već su ga Mandaloriani posvojili. Vidjet ćemo kakve će ovo imati posljedice u narednim epizodama. Scene s Omerom sugeriraju da se Mando ugodno osjeća u ovom idiličnom mjestu, te da stvarno želi pomoći ljudima, iako je nakon otkrića teške mehanizacije pred njim i Carom težak zadatak.

Da izazovu razbojnike i njihovu mehaniziranu zvijer, Mando i Cara rade malu diverziju, napadajući obližnji neprijateljski kamp usred noći. Ovaj napad vodi u zaista odličnu akcijsku scenu koja pokazuje da je odabir Bryce Dallas Howard za režiju ove epizode bio pun pogodak. Jer Howard, koja je „Jurassic World“ veteran, sada uvodi taj prehistorijski, animalistički, primalni osjećaj i u „The Mandalorian“. Noćni napad AT-ST, od njegove sablasne pojave iz šume, pa do samog napada, uvelike podsjeća na T-Rexa iz Jurske franšize. Tenzije su na vrhuncu, a scena u kojoj AT-ST zastaje prije nego što upadne u pripremljenu vodenu zamku, evocira opreznu prehistorijsku zvijer. Time AT-ST konačno postaje ubojito oružje, zvijer koje se treba bojati, a ne nespretni plijen Ewoksa iz „Return of the Jedi“. Dojmu iskonskog horora pomaže i noćna atmosfera, kao i dva krvavo crvena osvjetljena otvora na „glavi“ zvijeri.

Upravo zbog osjećaja prave prijetnje (pomaže i searchlight mehaniziranog dinosaura) koji olakšava ciljanje i eliminaciju farmera, očajnički pothvat Care Dune da uvuče AT-ST u klopku dodatno dobiva na težini. Borba između hodača i ratnice naizgled je u korist zvjeri, ali vidjeli smo da je Cara sposobna ratnica, te nakon kraćeg nadmudrivanja i izmjene paljbe, Cara uspijeva oboriti Golijata, taman na vrijeme da uz spektakularnu eksploziju bombe, Mando ovaj posljednji simbol Imperije pošalje da se pridruži nekadašnjem vlasniku.

U novu avanturu

Pad AT-ST, označio je i poraz razbojnika, te farmeri slave dvoje samuraja kao heroje. I više od toga, budući da sad Omera otvoreno pokazuje simpatije prema enigmatičnom ratniku, simpatije koje Mando s teškoćom ipak odbija. On je čovjek u bijegu, i njegova prisutnost dovela bi farmere u opasnost. Zato je pomalo čudna njegova slijedeća odluka. Jer iako je upravo stavio ovo selo u središte pozornosti, Mando odlučuje ostaviti Yiddlea. U tome je vjerojatno pomoglo iskreno prijateljstvo između seoske djece i simpatičnog stvorenja. Srećom za gledatelje, ne treba dugo da se Yiddle nađe u opasnosti. Nakon što Cara u zadnjem trenu eliminira lovca na glave, Mando shvaća da su i on i mladunče u stalnoj opasnosti, te da je Yiddle najsigurniji upravo u njegovom društvu. Obavljene misije, Mando se pozdravlja s Carom koja mu se (zasad) neće pridružiti, te kreće u nepoznato, u novu avanturu.

Nakon prve tri epizode koje su djelovale kao zaseban story arc, “Sanctuary” je prva samostalna epizoda sezone. Ujedno ovo je i uvid u kako bi „The Mandalorian“ mogao izgledati, sa zaokruženim solo epizodama u kojima vuk i mladunče upadaju u nove avanture, koje su dio glavne radnje. Upravo ovdje leži i jedini problem epizode, a to je osjećaj ubrzane radnje, budući da se u jednoj epizodi (koja je ionako kratkog trajanja) dogodilo možda i previše toga. Bilo bi poželjno da smo proveli više vremena na Sorganu, te otkrili više o njegovim stanovnicima, pogotovo o misterioznoj Omeri, jedinoj farmerici koja je znala kako koristiti oružje. Također upoznavanje s Carom je odrađeno malo prebrzo, a još se brže dogodio oproštaj. Stvarno se nadamo da ćemo ovaj zanimljivi lik vidjeti opet.

Pedro Pascal nastavlja briljirati iz epizode u epizodu, dok prevladava ograničenja junaka pod kacigom, dograđujući i humanizirajući lik kroz govor, pokret, i postupke. Tu je i sve bolja kemija između Manda i malog Yiddlea, koji nas nastavlja oduševljavati njegovom prirodnošću (a govorimo o animatronici i CGI), i nevinošću. Svaka scena u kojoj se Yiddle pojavi, highlight je epizode, a samo mali pokret dovoljan je da se rastopimo od emocija. Samo pogledajte scenu gdje Yiddle prekida borbu između Manda i Care, sa zdjelicom juhe u malenim ručicama! Preslatko. Također, i ova epizoda donosi sad već ikonsku glazbenu podlogu Ludwiga Goranssona, koja uvelike doprinosi unikatnoj atmosferi, i stvaranju jednog posebnog Star Wars osjećaja. Dok Bryce Dallas Howard pokazuje da jabuka ne pada daleko od stabla (njen otac je nitko drugi nego Ron Howard), i unosi „jurski element“ u zasad najboljoj akcijskoj sceni sezone.

Na polovici prve sezone, čini se da imamo ideju kakav će „The Mandalorian“ zapravo biti. Da, tu je uvijek prisutna prijetnja aveti Imperije, koja Manda proganja po galaktičkoj mapi. No tu je i cijeli niz manjih avantura, gotovo poput videoigre, gdje da dovršimo main quest, moramo riješiti i nekoliko sidequestova. Sidequestova koji glavnom junaku donose nove saveznike, nove informacije, kao i upgrade oklopa. I to je čini se dobitna formula, osvježavajuće riješenje u eri prestižne televizije, i binge watchinga. Jon Favreu i Dave Filoni našli su dobitnu formulu.

This is the way.

Dodatne opservacije:

    • Jedna od najzanimljivijih stvari u epizodi „Sanctuary“ je nešto što ne vidimo. Mando je konačno skinuo svoju kacigu, i time prekinuo debate kako jede ili kako (i ako) se pere. Saznali smo da kacigu skida samo kad je sam, što donosi nova pitanja, na koja možda dobijemo odgovor u budućnosti.
    • Jedan od problema s kratkim trajanjem je prikaz vremena u epizodi. Slično sceni s popravkom Razor Cresta u drugoj epizodi, i ovdje imamo osjećaj da je cijeli trening farmera odrađen u jednom danu. No napomenuto je da je prošlo nekoliko tjedana od kada su seljaci uzeli kolce, do napada AT-ST.
    • Omera je lik o kojem bi definitivno htjeli znati više. U miroljubivom selu, gdje farmeri nikad nisu uzeli oružje u oruke, ova žena je jedina osoba koja ne samo da zna držati blaster, već i zna ciljati metu. Je li Omera poput Care bivši pripadnik Pobunjenika. Ili je ona pripadnik snaga Imperije koje su ostavile AT-ST na planetu? Je li pobjegla s Mandalorea tijekom Great Purge? Nešto nam kaže da bi ovu zanimljivu ženu mogli ponovno vidjeti.
    • Scena s AT-ST je bila najbolja scena epizode, i možemo slobodno reći da je što se kanona tiče, onaj koji upravlja hodačem, najbolji vozač AT-ST viđen u Star Wars. Ili je AT-ST bio upravljan iz daljine?
    • Za ljubitelja lika i djela Davea Filonija, životinja u kantini koja je prepala malog Yiddlea bila je Lothcat. Ovo mačkoliko stvorenje smo već mogli vidjeti u serijalu „Rebels“, koji je kreirao upravo Filoni.

  • Scena s pokušajem eliminacije Yiddlea bila je posebno efektna, jer smo dobili dojam da je ovo posljednji trenutak simpatičnog stvorenja. Samo da nakon toga vidimo da je pucanj ispalila…Cara, koja je ubila lovca na glave.
  • Također, ova epizoda je potvrdila je da je Yiddle muškog roda.

p.s. Konačno je otkriveno i kako će izgledati figurica Funko POP! Baby Yoda. Kako vam se čini?

Check Also

Izgled vara sa Short Trek: Ask Not

Short Treks, serija eksperimentalnog formata smještena u Star Trek: Discovery eru nastavlja nas iznenađivati svojim …

The Mandalorian, dnevnik galaktičkog lutalice #3: Ronin

U prve tri epizode „The Mandalorian“ susreli smo nešto drugačiji, ali i dalje prepoznatljiv Star …

Web Statistics