Deadpool: Samo još jedna pozitivna recenzija… No je li stvarno? Dobro da, je…

17022016_deadpool_recka_post_0

Bio sam jedan od onih koje nije baš pretjerano oduševio prvi trailer. Da, Deadpool je kultni lik i stvarno sam ga htio vidjeti na filmu (njegova prva pojava se neće spominjati u ovom tekstu), ali prva snimka, po meni, nije previše obećavala. Da, kostim je bio fantastičan i akcija je izgledala dovoljno dobro, ali šale, ono što je u biti najvažniji segment karaktera Wadea Wilsona, bile su jeftine, nemaštovite i kao da su ciljale na mlađu populaciju usprkos tome što je film dobio oznaku R.

Drugi trailer je bio zanimljiviji, ali sve to skupa je i dalje kod mene zadržalo dozu skepse usprkos tome što me film stvarno počeo zanimati. Jednostavno nisam imao pojma što će me na kraju dočekati na platnu.
Ukratko… Znate ono kad loši filmovi stave najbolje fore u trailer? E pa u slučaju Deadpoola stvar je polarno suprotna.

U prvom planu filma su, naravno, Deadpool i njegov specifičan toilet/meta humor. Ryan Reynolds nije mogao biti bolji odabir za lajavog plaćenika i savršen posao određivao je s maskom i bez nje. Efektivno je pucao šale jednu za drugom, gotovo bez prestanka, a kada je trebalo biti dramatično i emotivno te je dijelove odglumio jednako uspješno. Zbog takve kombinacije Deadpool nije samo prost i ubojit comic relief već savršeno funkcionira i kao slojevit i kompleksan protagonist.

Fanovi stripa također ne bi trebali biti razočarani jer jedino što nedostaje su zlatni baloni za dijaloge kojima je ukrašeno sve što Deadpool kaže. Sve ostalo je tu. Kostim je točno onakav kakav je trebao biti, čak se moraju istaknuti i jako ekspresivne oči pomoću kojih se usprkos maski može vidjeti koju facu slaže ispod nje (također je pohvalno to što maska u svakoj borbi nije slučajno završila potrgana samo kako bi se vidjelo lice poznatoga glumca), a njegovo unakaženo lice jednako je odvratno koliko bi i trebalo biti. Nije smanjena ni količina meta izražavanja, tako Deadpool konstantno komentira situacije oko izrade filma, objašnjava što nisu mogli napraviti jer je budžet bio premalen, obraća se gledateljima, ismijava Ryana Reynoldsa, Hugha Jackmana, činjenicu da postoje dva glumca koji glume Professora X-a i sve ostalo što je piscima palo na pamet. Takvi komentari su uvijek prisutni kako bi nasmijali i na gotovo svaki je cijelo kino vrištalo od smijeha.

Humor je zapravo toliko dobar da film nije samo dobra superherojska fikcija, već i izvrsna komedija. Šala je toliko puno da se povremeno i naiđe na neku koja je previše blesava da bi bila smiješna, ali većina ipak funkcionira. Jedan od najboljih trenutaka je genijalna uvodna špica koja ismijava koncept uvodnih špica isto koliko i pokušava to napraviti besprijekorno, savršeno spajajući retro ljubavnu pjesmu “Angel of the Morning” sa slow motion krvavom akcijom. Već je u tim prvim minutama savršeno prikazan kaos koji dolazi s Deadpoolom i koji ne prestaje sve do samog kraja.

Sama radnja je tipičan origin story, mada ispričan toliko dobro da stvarno mislim da to nikome ne bi trebalo smetati. Wade Wilson je lajavi, brutalni plaćenik s izvrsnim smislom za humor (kojeg često koristi u vrlo neprimjerenim trenucima) koji zapravo vodi prilično sretan život. Ima dobrog prijatelja (mada malo psihopatskog), djevojku koju voli (mada ju je upoznao dok je radila kao prostitutka) i posao u kojem je savršen (mada konstantno postoji vjerojatnost da će poginuti, na što se mnogi čak i klade). Sva ta sreća naglo prestaje jednom kad sazna da ima rak svega. I tako dolazimo do bolnog eksperimentiranja, zlog znanstvenika Ajaxa Francisa, superherojskih moći i u konačnici potrebu za osvetom zbog činjenice da ga je ovaj učinio ružnim. Još kada se u cijelu priču ubace X-meni (čelični Colossus sa svojim ruskim naglasom i Negasonic Teenage Warhead s tinejdžerskim stavom) te nužna neprijateljska vojska, stvar postaje abnormalno zabavna.

DEADPOOL

I ne samo to, stvar je također abnormalno krvava. Ljudi umiru u ovom filmu. Često. Udovi se sijeku, metci buše glave, ljudi se muče, izgaraju, gnječe pod betonom… A tu ima i seksa, droge i psovanja… te još malo psovanja. Film je dobio oznaku R tako da nitko ne bi trebao očekivati išta manje. Mada već sada znamo da će biti roditelja koji će sa svojom djecom otići gledati film, jer eto, tu je neki crveni ninja, ali nakon treće šale o masturbaciji vjerojatno će požaliti zbog dolaska. Za to su, naravno, krivi samo oni, jer Deadpool nije smio biti ništa manje od toga.

Deadpool bi se mogao sumirati na puno načina. Riječ je o dobroj komediji, dobroj satiri i parodiji superherojskih filmova i istovremeno je to i dobar superherojski film. Kao i dobar film o osveti. Kao i dobar akcijski film. Kao i… Ma, može se jednostavno reći da je Deadpool izvrstan.

Normalna bi filmska recenzija mogla stati ovdje. Film je odličan, scenaristi Rhett Reese i Paul Wernick napisali su savršenog Deadpoola, redatelj Tim Miller napravio je nevjerojatan posao koristeći relativno oskudan budžet od 58 milijuna dolara, glumci su bili idealni za svoje uloge i tako dalje i tako dalje…

No kada se stvari sagledaju dugoročno nailazi se na nekoliko razočaravajućih činjenica. Naime, izdavač je 20th Century Fox, kuća koja također posjeduje prava na X-mene. Ostatak Marvelovih hitova spada pod Disney. To znači da se ti heroji nikada neće susresti jer jednostavno ne postoje prava koja to dozvoljavaju (osim ako se ponovi The Amazing Spider-Man 2 debakl, ali teško).

X-Men filmovi izlaze već neko vrijeme i zapravo funkcioniraju savršeno kao odvojena cjelina. Usprkos povremenim spajanjima u stripovima i Wolverinea koji je bio posvuda, ostatak te ekipe je najčešće i djelovao samostalno tako da drugi heroji nisu potrebni kako bi se napisala dobra priča.

Deadpool je pak nešto sasvim drugo… Njegov meta humor najviše dolazi do izražaja kada ismijava stvari unutar samih stripova. To konstantno ostaje svježe jer heroja je toliko mnogo da je njegov karakter zapravo nepresušan izvor dobre sprdačine koja nikada ne dosađuje.

Hoće li to Deadpool funkcionirati u svemiru u kojem osim njega postoji samo još jedna grupa superheroja?

Da budemo fer, X-Mena je mnogo, ali ako ne izvuku velikane kao što su Wolverine situacija će uvijek biti manje zanimljiva nego što bi bila kada bi se Deadpool upario s nekim kao što je Spider-Man ili Daredevil.

Za sada smo vidjeli njegov origin story, priču koja ima dosta sadržaja za samostalni film, ali hoće li sada nakon što je to gotovo pisci imati dovoljno materijala da Deadpool ostane zabavan?

Nastavak je već potvrđen tako da ćemo kroz par godina saznati odgovor na to pitanje, ali kakav god on bio činjenica je da ćemo ostati s Deadpoolom koji je mogao biti istinski fantastičan lik u Marvelovoj franšizi a koji trenutno postoji samo kao nevjerojatan potencijal koji vjerojatno nikada neće stvarno zaživjeti onako kako bi trebao.