Neil Blomkamp jedno je od zanimljivijih lica Holywooda. Ovaj južnoafrički režiser u svojoj relativno kratkoj karijeri zabilježio je velike uspjehe, ali i neuspjehe. To je isti čovjek koji je režirao hvaljeni „District 9“, ali i razočaravajući „Chappie“. No jedno mu se mora priznati, Blomkamp je čovjek koji pomiče granice što se tiče žanra. Zato je mnoge razočaralo kad je njegov plan za Alien 5 odbijen, u korist relativno neambicioznog „Covenanta“. Utjehu nam je pružila najava Blomkampova nezavisnog eksperimentalnog projekta o kratkim SF filmovima u režiji njegove kuće Oats Studios, koji bi trebali unijeti novine ne samo u žanr već i u samu izradu filmova. Jer Oats Studios filmovi su rađeni za Youtube i Steam servise, i cilj im je očuvati kreativnost u svijetu u kojem dominiraju sequeli i prequeli. U slučaju dobrih kritika mogli bi biti adaptirani u dugometražne filmove. Najbolja vijest je da je (barem) prva od tih serija filmova, Volume 1 besplatan. A još je bolja da je prvi film – Rakka – već dostupan i može se pogledati.
Rakka prikazuje naš planet u ne tako dalekoj budućnosti (2020.) u kojoj je sve otišlo u krivo. Jednom gospodari planeta, čovječanstvo je sada u opasnosti da bude izbrisano od neprijateljske vanzemaljske gušterolike vrste – Klum – kojoj ne znamo motiv, ali znamo da na njihovoj Zemlji, za čovjeka nema mjesta. Klum intenzivno teraformiraju planet, čineći ga negostoljubivim za našu vrstu, eksperimentiraju na ljudskim tijelima na najokrutnije načine, i eliminiraju svaki trag civilizacije. Gledanje tih 20 minuta filma veoma je mučno iskustvo, jer nam se ne pruža skoro nikakva nada. Ljudi nisu odustali od borbe, i provode gerilske taktike u naporima da spriječe totalno uništenje. Ali njihove su akcije skoro pa bez ikakvog utjecaja na vanzemaljski projekt anihilacije. Također, to je izrazito zadovoljavajuće iskustvo. Inovativnost filma leži u tome da se u kratkom vremenu izmjenjuje čak nekoliko perspektiva. Neke scene pokazuju što Klum rade ljudima, druge se fokusiraju na pojedince u pobunjeničkom pokretu, a posebno zanimljiva je priča Amira, čovjeka na kojem je Klum vršio eksperimente, i koji bi mogao odigrati ključnu ulogu. Rakka nam pruža zanimljivu perspektivu na ljudsku prirodu, gdje u zadnjim izdisajima civilizacije, najviše profitiraju kriminalci koji bi u normalnim uvijetima završili na doživotnoj kazni ili čak električnoj stolici. Naprosto je fascinantno, kako puno nam Blomkamp može pokazati u tako malo vremena kad je oslobođen konvencionalnih prepreka u izradi filma.
Tematika može biti viđena i u samom naslovu. Rakka iz filma smještena je u Teksasu, ali Raqqa, podsjetimo se, ime je grada u Siriji, koji je u zadnjih nekoliko godina postao svojevrsni pakao i veoma sličan gradu prikazanom u Blomkampovom kratkom filmu. Sam Blomkamp je u intervjuu za Verge napomenuo da je inspiraciju preuzeo iz pokreta otpora okupatorima u 20-om i 21-om stoljeću. Tehnika koji ljudi koriste u borbi protiv visokotehnološki opremljenih guštera je također relativno prizemna, kao i taktike, slične onima koji pobunjenici koriste u sirijskom ratu, ili bilo kojem proxy ratu u zadnjih nekoliko godina. Prisutna je i slobodna hand-held kamera koja je obilježila sve Blomkampove filmove, i koja daje Rakki reporterski karakter. Dizajni Kluma su stvar za sebe. Vidi se režiserova inovativnost, i sposobnost koja omogućuje stvaranje specifičnih vizualnih efekata i prostetike uz mali budget.
Mnoge će razveseliti i pojava Holywoodskih zvijezda poput svima omiljene Sigourney Weaver, koja je igrala ulogu u „Chappie“, i koja je dala podršku, sada već ugašenom Alienu, a koja će se po svemu sudeći pridružiti sljedećem Blomkampovom projektu. No i ostatak glume je za pohvaliti. Eugene Khumbanyiwa (District 9) igra Amira, lik izuzetno tragične sudbine, ali potencijalno velike uloge u nastavku rata protiv vantemaljske sile.
Jedino što je razočaravajuće je to da film nema kraja. Bar za sad. Naime, Blomkamp je napomenuo da bi htio dovršiti film, ali da u ovom trenu za to nema dovoljno sredstava te da će vjerojatno ovisiti o financijskoj potpori audijencije. Sljedeći film (nevezan za radnju iz Rakke) koji ubrzo dolazi, je rađen na isti način. Prikazati će nam mali dio, i onda će ostatak ovisiti o benevolentnosti publike. Nadajmo se da će gledatelji prepoznati vrijednost i inovativnost ovoga koncepta jer bi to moglo potaknuti revoluciju i unijeti novine u žanr koji je trenutno preplavljem generičkim naslovima i tematikom.
A do tada, uživajte u filmu.