Recenzija: Pilot-epizoda online SF serije L5

Zamislite povratak iz iscrpljujuće misije, samo da bi saznali da je vaš dom napušten i prazan. Ne samo vaš dom, nego i susjedstvo, grad … zapravo zamislite da su svi nestali i nigdje nema nikoga. To je ono što se dogodilo posadi prve ljudske misije na Barnardovu zvijezdu. Nakon duge hibernacije bude se da bi saznali da im je dolazak na Zemlju odgodila umjetna inteligencija (Clarke) zadužena za brod i to za 200 godina. Otkrivaju da im je brod u okolici LaGrangeove točke 5 (L5), a u vizualnom dometu im je velika cilindrična kolonija. Noćna strana planete Zemlje je mračna i bez svijetla i nitko ne odgovara na njihove pozive na ni jednoj od frekvencija. Nemaju drugog izbora nego se spojiti s kolonijom te istražiti njezinu unutrašnjost u nadi da će nešto saznati. Kada shvate da je kolonija bez zraka i u potpunosti lišena bilo kakavog života te da predstavlja samo zadnje ostatke ljudske civilizacije koja se dekadama pržila na suncu, njihova predviđanja postaju još groznija. Prateći tradiciju dobrog starog sf-a tu zapravo započinje pravo istraživanje te relikvije njihove civilizacije koje će ih odvesti na trans-humani i duhovni put.

L5 je sf mini serija za online distribuciju. Prva epizoda je trenutno dostupna za skidanje i traje 25 minuta. Distribucija i produkcija daljnjih nastavaka bit će determinirana odazivom i impresijama gledatelja na pilot-epizodu.

Čini se da L5 ima dobru premisu. Prva epizoda je solidno napravljena izuzev nekih sitnica. Mene osobno smeta manjak odgovora u vidu zašto se dogodila odgoda od 200 godina i zašto se nije barem isforsirao odgovor od Clarka (umjetne inteligencije koja upravlja brodom) po tom pitanju. Mislim zar vas ne bi zanimalo zašto je došlo do takve katastofalne situacije bez obzira da li je odgovor dobar ili loš. Umjesto toga kapetan broda se zadovoljio mlakim odgovorom da su vijesti loše i da je tako kako jest. Po mom skromnom mišljenju serija za sada pati od manjka komunikacije između likova i za sada o njima nismo saznali gotovo ništa, osim možda da nisu baš previše maštoviti niti dobro potkovani u smišljanju hipoteza što se to dogodilo njihovoj civilzaciji. Vizuali su za ovakvu ‘home made’ produkciju čisto pristojni. UI je trenutno najviše došao do izražaja. Najviše me zaintrigirao možda baš zbog manjka odgovora na ranije spomenuta pitanja, a i samim svojim nazivom koji me jako asocira na Hala.

Svi znate o čemu pričam, jer inače ne bi ni čitali ove retke. Ako vas je serija lacnula pomognite joj da opstane pozitivnim komentarima i uplatom kojeg dolara za daljnje financiranje projekta koji se za sada čini sasvim ok.