Recenzija filma Gru na supertajnom zadatku

13062013_DM2_rec_post
Premda nema svježih momenata kao prvi film, Gru na supertajnom zadatku sadrži dovoljno zabavnih elemenata da se i roditelji uz svoju djecu dobro nasmiju. Nažalost, usprkos povratku iste postave, režisera Pierrea Coffina i Chrisa Renauda te scenarista Kena Dauria i Cincoa Paula, film se nije puno izdignuo iz prosječne animirane zabave kao što je bio slučaj s originalom.

Gru sada više nije negativac koji je u prvom filmu od zločestobe postao neobična očinska figura i pri tom prošao zanimljivu transformaciju punu tipičnih ‘crtanih’, ali i inteligentnih fora. Njegov odnos s tri klinke je sada definiran i problemi s kojima se susreće su ozbiljni (prva ljubav starije kćeri, želja za majkom najmlađe) i kao da više nema mjesta bezazlenim šalama jer bi mogle postati neukusne. (i klincima nezanimljive).

Činjenica je da su autori pod ‘pritiskom’ fanovske baze (a vjerojatno i producenata) prepustili kompletan film minionima. Nije to loše kao ideja, ali napravljeno je neuravnoteženo i onoga trenutka kada su mali žuti, iznimno simpatični likovi ukrali film, za sve ostale više nije bilo mjesta za više od pukoh klišeja. Gru više nije dostojan prezira i sada je na strani supertajne antizločinačke organizacije kojoj pomaže otkriti drugog zlikovca. Na promjenu paradigme reagirao je jedino dr. Nefario koji želi raditi velike stvari, krasti Mjesece, stvarati zlokobne robote, a ne proizvoditi džem, pa prihvaća novi posao. Gru sa žaljenjem reagira, ali samo nakratko jer je okupiran tajnim zadatkom pri čemu se otkriva njegov odnos prema djevojkama. Potencijali ljubavni zaplet s agenticom postaje važan narativni moment koji na kraju završava prilično predvidljivo.

Film je šarmantan i dobro mu stoje čak i prdež-fore zahvaljujući upravo minionima, no opći je dojam kako je riječ o nečem slatkom, ali bez dodatnog sadržaja. Nešto kao običan vodeni sladoled sastavljen od boje i šećera i ničeg više. Kao da jedemo ponovo podgrijani obrok koji služi kao uvertira u fino glavno jelo koje u kina stiže u prosincu 2014. – spin off film s minionima kao glavnim likovima. Zbog toga Gru na supertajnom zadatku djeluje kao skrpan film da publika do tada ne bi iz svijesti izbrisala nerazgovjetne žute minione, a ne dostojan nastavak.