Recenzija blu-ray izdanja filma Vitez tame: Povratak

Za ljubitelje Nolanova Batmana, dvostruko blu-ray izdanje zadnjeg dijela trilogije, Vitez tame: Povratak je pravi dragulj i idealan božićni poklon koji možete nabaviti za najbolju cijenu na dajpet.com. Razlog su, naravno, dodaci. Nolan je do sada prilično škrto objavljivao materijal nastao iza kulisa, ne otkrivajući previše produkcijskih detalja, štiteći svoju viziju. Sada kada je saga o Vitezu tame okončana, dan nam je uvid u gotovo svaki detalj stvaranja posljednjoj priči o Vitezu tame.

Dodaci su vrhunski producirani, koncizni, ali s dovoljno detalja da shvatimo koliki je trud uložen u stvaranje filma i na koji način nastaje filmska magija. Vidljivo je da se neki problemi rješavaju ingenioznim inženjerskim pothvatima, neki gotovo banalno, ali uvijek s velikom pažnjom i posebnom pozornošću na detalje. Poznato je da Nolan zazire od računalno generiranih efekata, da voli u cijelosti stvoren set ili snimanje na lokaciji. Za njega je CGI opcija tek kada je iscrpio sve ostale mogućnosti ili dovodi u pitanje sigurnost glumaca i kaskadera. No i to Nolan rasteže do krajnjih granica. U dodatku u kojem se govori o stvaranju zatvora u kojem je život proveo Bane i potom spremio Waynea vidi se ogroman set same jame, visoke više od dvadeset metara nad kojom je visio Christian Bale. Nema maženja zvijezda kada je redateljsku palicu ima Christopher Nolan.

Meni diska je jednostavan ali funkcionalan, a sav materijal je podijeljen u četiri kategorije. Behind the Scene napunjen je brdom kratkih filmova u trajanju od 3 do 10 minuta u kojima se vidi dosljednost i organiziranost u stvaranju filma s odličnim osvrtima ključnih ljudi na svaki segment produkcije. Vrlo dojmljiva scena otmice s početka filma je doista snimana u zraku. Padobranci su se spustili iz unajmljenog transportnog zrakoplova (Hercules) na lajnama. Na kraju su onaj komad aviona doista bacili iz zraka negdje u Škotskoj.

Batcave je napravljen na setu, sa svom onom vodurinom i mostom koji se pojavljuje, a u sceni juriša policajaca, na setu se upravljalo s više od tisuću statista – totalna noćna mora za logistiku.

Ideju za zatvor su dobili u Indiji – posjetili su stepenastu džamiju i htjeli tamo snimati, ali nije bilo moguće. Zato su dizajnirali vlastitu i napravili cijeli set i već spomenutu rupu duboku dvadeset metara.

Direktor fotografije Wally Pfister razložio je svoju viziju kada je u pitanju fotografija i osvjetljenje, prakticirajući osvijetljenost cijele scene, a ne svakog lika ponaosob. Poštivajući Nolanovu viziju da film bude što realniji, nije puno petljano ni s koloritom.

Naveo sam tek mali dio onoga što ćete saznati o posljednjem Batmanu snimanom na lokacijama u Indiji, Velikoj Britaniji, Los Angelesu, New yorku i Pittsburghu.

Arhiva trailera i galerija svih bilbordova i plakata su uobičajen dodatak za diskove, ali gledani u visokoj rezoluciji djeluju impresivno i podsjećaju na jaku marketinšku kampanju koja prati holivudski blockbuster. Najdojmljiviji dodatak je kratki dokumentarac The Batmobile – priča o Batmanovu prijevoznom sredstvu. Da je samo to na disku, vrijedilo bi. U nekih sat vremena prikazana je povijest svakog Batmanovog automobila, od prvog do tumblera, tretirajući batmobile kao ikonu ravnoj samome Batmanu. Neovisno o filmu, ovaj bi dokumentarac trebalo pustiti i na telki.

Nažalost, niti jedan dodatak nema hrvatske podnaslove, a izostali su i bilo kakvi komentari uz sam film. Iako volim pogledati film s komentarima redatelja ili ključnih osoba u produkcijskom lancu ne bili saznao što se sve događalo na snimanju i kako je tekla produkcija, u slučaju ovog Batmana ne prigovaram previše jer je sve u dodacima. Jedino što zamjeram je nedostatak veće pažnje samoj priči i radu na scenariju, i o tome nema puno riječi. Pogotovo me to živcira kada vidim koliko minuciozno se posvećivala pažnja gotovo neprimjetnim detaljima. Nije li se moglo zato više obratiti pažnje da se scenarij i priču istrijebi od jeftinih i banalnih rješenja, pogotovo u filmu o superjunaku koji je gotovo realan i gdje je nelogični šiljci strše više nego inače?

No, film ovdje ne diram  – ako vas zanima što mislim o posljednjem Batmanu, pročitajte recenziju.

Za kraj, vrijedi spomenuti da ako imate iOS uređaj (mobitel ili tablet), moći ćete otključati skriveni sadržaj – screenshotovi u prilogu.