Osvrt na prvu epizodu šeste sezone horor serije “American Horror Story”

18092016_ahs_s6_post_1

Započela je šesta sezona ove serije s kojom imam iznimno kompliciran odnos. Prvu sam sezonu (Murder house) obožavala, s drugom (Asylum) sam bila opsjednuta, treća (Coven) me uvukla vješticama i predivnim New Orleansom iako se osjetio pad u kvaliteti koji se nastavio i u četvrtoj sezoni (Freak Show). I onda je došla peta sezona iz pakla (Hotel), doslovno i figurativno! Sezona toliko teška, ekscentrična, zbrkana i puna loše glume da ju čak niti ja nisam pogledala do kraja. Odustala sam nakon sedme epizode i nikada se nisam natjerala da pogledam preostalih pet. Inače sam osoba koja, kad se jednom zakači za seriju, gledam ju kroz dobre i loše epizode, preguram čak i slabije sezone i dosadnjikave dijelove, ali ovdje to jednostavno nisam mogla. Zato sam pomalo strahovala od šeste sezone posebno s obzirom na to da do samog početka nismo znali što će biti tema. Nije bilo uobičajenih najava, objašnjenja i očaravajućih klipova koji ponekad budu strašniji od same serije. Sve je bilo vrlo misteriozno i ispunjavalo me strahom od još jedne loše sezone koju neću moći dokrajčiti. Ako je suditi po prvoj epizodi nazvanoj “Chapter 1” bila sam u krivu!

18092016_ahs_s6_post_2

Nova sezona AHS se neslužbeno zove “My Roanoke Nightmare“. Kažem neslužbeno, zato što to se taj naziv s logom drveta crvenog korijenja pojavljuje nekoliko puta tokom epizode iako nije napisan na najavnoj špici. Koncept serije je vrlo zanimljiv, rađen je na “show within a show” način gdje jedan set glumaca glumi stvarne ljude, a drugi set glumi njih u “dramatic re-enactment” dijelu epizode. To me je odmah privuklo jer sam inače ljubiteljica “true crime” emisija u kojima je to sastavni dio. Ono što me osvojilo nakon toga je činjenica da epizoda vuče na prvu sezonu serije. Tamo je bila “murder house”, ovdje je “haunted house” tj. ” haunted land”. Naime, Roanoke je jedan od najstarijih misterija. Radi se o otoku koji je trebao postati jedna od Britanskih kolonija u 16. stoljeću. Otok se nalazi u blizini današnje Sjeverne Karoline. Priča kaže da je preko 200 ljudi koji su naselili koloniju jednostavno nestalo. Kada su brodovi sa zalihama došli pronašli su samo ljudsku lubanju i riječ “Croatoan” urezanu na obližnjem stablu. I upravo je ta riječ ključna. Kao što oni koji gledaju znaju, sve su sezone AHS povezane nekim detaljem. “Croatoan” je korištena u prvoj sezoni serije gdje ju jedan od likova, Billie Dean Howard, spominje kao riječ kojom se mogu otjerati zli duhovi i koja se koristila upravo u kolonijama kako bi se duhovi mrtvih držali podalje. Čak spominje i Roanoke kao jednu od kolonija.

Upravo su zli duhovi ono što opsjeda predivnu kuću koji kupuje mladi par, Shelby i Matt, koji se u nju dosele iz L. A.-a nakon što budu napadnuti te on biva teško ozlijeđen, a ona izgubi njihovo dijete. Isprva su zaljubljeni u kuću i čini im se kao dobar nov početak, no onda počinju neobični događaji, od ljudi s bakljama koji pokušavaju utopiti Shelby u kadi, preko kiše ljudskih zuba, do zastrašujućih videa prethodnog vlasnika kuće koji podsjećaju na “The Blair Witch Project“. Kad se u kuću useljava Mattova sestra Lee, bivša policajka otpuštena s dužnosti zbog ovisnosti o tabletama i alkoholu, stvari eskaliraju. Ovako ispričana radnja se čini poput stotine horor filmova koje smo već svi odgledali, no na neki način to je dobra stvar. Serija napokon ima pravu horor atmosferu, a to je ipak sastavni dio njenog imena. Glumačka postava je sastavljena od dobro nam poznatih glumaca (Sarah Paulson, Angela Bassett, Kathy Bates, Lily Rabe itd.) koji su dio serije od početka no uveli su i neka nova lica. Ističem Cuba Gooding Jr. koji je bio prirodan izbor nakon odličnog posla koji je obavio u “American crime story”. Sve u svemu, vrlo sam zadovoljna prvom epizodom i mislim da ću ponovo s nestrpljenjem očekivati nove nastavke AHS-a.

18092016_ahs_s6_post_3

Friški trailer i posteri za film Deadpool & Wolverine

20th Century Studios i Marvel Studios objavili su novi trailer i postere za film Deadpool …