Osvrt na premijeru CW-jeve serije “iZombie”

20032015_iZombie

Jedemo li mozgove ili ne, svi smo mi neka vrsta zombija u današnjem društvu, robovi svojih strasti i osuđeni na život sličnih životnih navika svaki dan – spavaj, jedi, idi na posao, šuti i radi, ljubi ženu i djecu, razmnožavaj se; i tako svakog dana unedogled; uglavnom nemoćni i nevoljni nešto promijeniti u našem životu. Dok nas netko ili nešto ne uspava, smrt prvenstveno. Možda pomalo fatalistički, no danas je pesimizam u modi. I kako bi smetnuli s uma našu kolotečinu, volimo gledati zombije, čitati o zombijima, slušati o zombijima, oblačiti se za Dan mrtvih u zombije, upucati u video-igrama kojeg zombija – barem nam zombija ne nedostaje. Potražnja za živim mrtvacima cvjeta, a tržište nam daje toga u dovoljnim količinama. Tržište je bogato i zombija neće nedostajati (The Walking dead, Resident evil, Z Nation). Sasvim sigurno. No, draga braćo čitatelji nismo se ovdje sastali kako bi raspredali o mogućem Sudnjem danu ilitiga kako danas svi vole po amerikanski reći – zombi apokalipsi, nego da bih vam prikazao novu seriju temeljenu na stripu – I, Zombie. Ukoliko vam nije dovoljno serijala s tematikom zombija, sigurno ćete rado zagristi i za ovu. Like a zombie! 😉

I, Zombie je dakle temeljen na nagrađivanom Vertigovom strip serijalu Chrisa Robersona i Michaela Allredija – iZOMBIE, a trajao je od 2010. do 2012. godine u 28 epizoda. Serijal prati događaje iz života jedne povratnice iz mrtvih Gwen Dylan (Gwendolyn Price), koja radi na groblju u gradiću Eugene, Oregon. Tu su i njezini frendovi Ellie, duh iz 1960-tih i dlakoterijer Scott, a pojavljuju se i vampiri, zombiji, “Nevidljivi čovjek”, lovci na nadnaravno i tko zna što sve ne.

20032015_iZombie_comic

I tako, nimalo čudno nije što se TV-mreža poznata po stripovskim i polutinejdžerskim nadnaravnim dramama CW (Vampirski dnevnici, Arrow, The Flash, Beauty and the Beast, i dr.), odlučila napraviti još jednu u nizu zombi serija, ali ovaj put u proceduralnom ruhu. Nazivaju je nadnaravnom proceduralnom dramom, a razvili su je pisci/producenti Rob Thomas i Diane Ruggie. Michael Allred, crtač strip serijala, dizajnirao je i nacrtao uvodnu špicu za seriju, kao vjerojatno i animirano-stripovske isječke koji se svako malo pojave u seriji. Prva sezona imat će 13 epizoda.

“Eat… Brains…”

Naslovnu junakinju Gwen iz stripa zamijenit će Olivia “Liv” Moore (Rose McIver), mladu nadobudnu i ambicioznu stažisticu u lokalnoj bolnici koju tijekom divljeg partyja na brodu inficiraju zombi virusom nakon čega ona također postane zombijem! Nakon toga život joj se u potpunosti mijenja, tako da se iz ambiciozne stažistice pretvori u blijedu pomoćnu patologinju kako bi mogla jesti mozgove friško preminulih. Dobar tek! U toj mozgojedačkoj činjenici leži pokretač proceduralne nadnaravne drame; naime, nakon što pojede mozak žrtve Liv dobiva njihova sjećanja. Odnosno kratke flashbackove koji se uglavnom okidaju kad doživi neku poveznicu sa sjećanjem žrtve. Njezin kolega doktor Ravi Chakrabarti postaje joj odani pouzdanik, a detektiv Clive Babinaux koristi je kao savjetodavnog vidovnjaka zbog njezinih unikatnih sposobnosti. Ukoliko ne konzumira mozak barem jednom mjesečno postaje agresivna i tupa, a nabubri li joj “adrenalin” pretvara se u krvožednog divljeg zombija. Dobar zombi, dobar… I da, otporna je na smrt, i metke. Tu su još i članovi njezine obitelji, kao i bivši zaručnik Major Lilywhite. Bivši iz očitog razloga, jer sigurno mu se ne bi svidjelo imati zombija za ženu. A možda i bi, tko to zna, znamo i sami da je ljubav čudna stvarca.

20032015_iZombie_2

Novozelandska glumica Rose McIver fino nosi glavnu ulogu, što nije ni čudno s obzirom na glumački stažu u nizu serija (ehm, spomenuo bih Power Rangers RPM). Glavni lik zombi više-manje izgleda kao regularna ljudska ženska jedinka, samo malo bljeđa i anemičnija, tako da je glumici dovoljno jednostavno glumiti mladoliku ženu koja zapravo i nema nekih aspiracija u životu. Osim jedenja mozga, naravno. Njezina nova sposobnost malo joj otvara vidike i stvara novu perspektivu u životu, gdje jedan nemrtvi može zapravo pomoći živima. Tu je i archvillain Blaine DeBeers, odnosno njezin zombi-stvoritelj, prodavač nove eksperimentalne droge Utopium. Glumi ga David Anders, poznatiji kao besmrtnik Adam iz “Heroesa”.

Brza i sasvim zabavna serija, s puno humora (možda nedovoljno crnog), i pop-kulturnih doskočica i referenci. Malo možda vuče i na proceduralne serije o vidovnjacima poput Psych ili Ghost Whisperera, a ako je sudeći prema stripovskom predlošku možda malo skrene i u vode tipa “Being Human”. Serija ima dobar omjer mladolikih i zrelih likova, čak i kompatibilnih među sobom, pa se nadam da neće doći do infantilnih situacija kako to ponekad zna bivati u drugim serijama strip-adaptacijama poput Arrowa ili Flasha iz iste CW mreže.

I za kraj… Zombiji jedu mozgove, tako da smo mi dragi čitatelji i fanovi ovih fiktivnih serija prilično sigurni. He, he! 😉