Koliba u šumi – recenzija trash hororca

Popularni sportaš, plavuša, luda, štreber i djevica putuju na vikend provod u kolibu uz jezero u šumi. Na putu, dok toče gorivo, lokalni redneck ih, na sebi svojstven način, upozorava o nemiloj sudbini koja ih tamo čeka … I taman kada pomislite da ste vidjeli taj scenarij već previše puta, tvorci ovog trash horora, Joss Whedon i Drew Goddard (koji su se svojom suradnjom proslavili na „Buffy – ubojica vampira“ serijalu), ipak ponude preokret koji će vas nagnati da pogledate film do kraja.

Dvojac je napravio ultimativni trash, svojevrsni čušpajz svih mogućih čudovišta koja su ikad kročila filmskim platnom. Čak je ubacio i priču koja se uspjela nametnuti kao nešto novo što još možda i niste  vidjeli u ovakvim filmovima. S obzirom da vam ne želim otkriti previše, reći ću samo da se radi o ritualnom žrtvovanju, kako zbog pradavnih bogova tako i zbog tipičnih, nezadovoljnih vladinih službenika koji orkestriraju hrpom moderne tehnologije i kamera i usput se klade na koji način će umrijeti srednjoškolci, namamljeni u podrum pun artefakata i neobičnih predmeta.

Primjetit će te već u prvim minutama da je koliba u koju stižu ista kao ona u Evil Deadu, da artefakti koje će početi dirati sliče onima iz Hellraisera; uočit će te i mačetu vrlo sličnu onoj Jasona iz Petka 13., čudovišta koja će vas neodoljivo podsjećati na Pinheada (Hellraiser), Pennywisea iz romana It (daaaa, onaj strašni Kingov klaun!), vukodlake, zastrašujuće curice iz japanskih uradaka (The Ring i sl. ) i hrpu ostalih stvari koje će vas podsjetiti na brojne klasike koji su nas strašili kao klince!

U svoj toj krvi, vrisci i strahu, dok mladi trče i bore se za vlastiti život, konstantno će iskakati smješne scene i gegovi koji će vas zbuniti i morat ćete se nasmijati. Recimo, lik srednjoškolske lude (Fran Kranz) je toliko napušen da više na razaznaje realnost od iluzija i izgleda kao Shaggy (“Scooby Doo”) da ne možete ostati ozbiljni gledajući ga kako pokušava ubiti zombija svojom rasklopivom nargilom koja je ujedno i termosica za kavu.

Pun preokreta i smijeha umotanih u krvavu napetost i hrpu  rečenica tipa: “Kako je živ pobogu, pa imao je mačetu od dva metra u leđima!? “, ovaj film se neće svidjeti svima kao i onima slabih živaca, ali naći će i svoje poklonike, ponajprije među fanovima horora. Natrpan brutalnim i eksplicitnim nasiljem, golotinjom, prostotama, uživanjem u alkoholu i drogama, humorom i neobjašnjivim preokretima, film sadrži sve što treba jedan tipičan trash horor. Nije da se mora pogledati, ali mogli ste i gore potrošiti novce za kino.